|
позивний БАТЯ Тема: Авто-мото Мудро їдеш – далі будеш. 10 способів зекономити пальне За статистикою, понад 80% водіїв вдаються до тих чи інших способів економії пального під час їзди. Більшість із них охоче ділиться досвідом на автофорумах, у «курилках» чи просто із сусідами по гаражу. Мережа АЗК «ОККО» сформулювала свою «гарячу десятку» порад з паливної економії. Ми певні, принаймні кілька з них обов’язково спрацює. 1. Оберти-швидкість. Принцип «Тихше їдеш – далі будеш» неодноразово довів своє право на життя. Звичайно, якщо дотримуватися його без фанатизму. Не потрібно скидати спідометр до 20 км за годину – у вас машина, а не ескалатор. Значно важливіше підібрати оптимальне співвідношення між швидкістю руху та швидкістю обертів двигуна. Для кожного авто – це дуже індивідуальна пропорція, яку радше можна відчути, а не вирахувати. Економія до 7-8% 2. Ритм. Уникайте різких рухів. Рваний ритм нищить будь-який двигун, у т. ч. автомобільний. Якщо ви на кожному світлофорі зриваєтеся з місця в кар’єр і з виском гальмуєте за 5 міліметрів від переходу, то економія пального не для вас. Така манера водійства і небезпечна і затратна. Чим плавніше рухається машина, тим менше пального згорає у двигуні намарно. Економія до 5% 3. Шини. Непідкачані колеса – це теж пряма дорога до переплати за пальне. Автомобіль на «м’яких” шинах відчуває значно більший опір з боку дорожнього покриття, особливо на наших «автобанах». Щоб його подолати, доводиться витрачати на 5-7% пального більше. Якщо вам цього не хочеться, не полінуйтеся зазирнути в інструкцію до авто, звідки ви дізнаєтеся все про оптимальний тиск у ваших шинах. Дехто радить навіть трішки перекачувати колеса (десь так на 0,3 атмосфери понад норму) для зменшення опору, але тут бабця надвоє ворожила. Розхід пального може й зменшиться, але ризик пошкодження підвіски зросте. Крім того, на перекачаних колесах зчеплення з дорогою навіть погіршується. А в екстремальних випадках – це фактор вашої безпеки … Економія до 7% 4. Свічки-фільтр. Свічки і фільтр – це дві, мабуть, найважливіші деталі, які впливають на режим згоряння пального. Вони ж, до речі, є й свого роду індикаторами якості. Бо на «бодягу» реагують першими. Через несправні свічки іскра запалює пальне невчасно, внаслідок чого частина оборотів двигуна здійснюється вхолосту. Натомість забитий повітряний фільтр перешкоджає притокові свіжого повітря у двигун, а отже суміш у ньому формується некоректно, пальне вигорає неповністю. Реагуючи на нестачу потужності, або сама система збільшує подачу пального, або водій тисне на газ, щоб розігнати машину. Економія до 10% 5. Електроприлади. Радикально ощадні громадяни можуть суттєво зекономити, відмовившись від низки благ, які пропонує сучасний автомобіль. Скажімо, кондиціонер чи підігрів «сидушок» плюс радіо, магнітола, холодильник, освітлення з’їдають від 5 до 10% пального, яке споживає авто. Якщо рахувати згрубша, то кожен кіловат, спожитий автомобільними електроприладами, вимагає додаткових витрат 1 літра пального на годину. Економія до 5% 6. Бензин. Правильний підбір пального – теж надзвичайно важливий з точки зору економії. Причому діяти бажано за принципом: «Ми не такі багаті, аби купувати дешеві речі». В українських реаліях це означає, що заправляючись дорожчим і якіснішим європальним, ви в кінцевому підсумку економите більше, аніж купуючи дешевший неякісний вітчизняний аналог. Пояснення просте: європейське пальне має у своєму складі значно менше шкідливих домішок, відповідно деталі двигуна менше забруднюються, довше служать і не допускають перевитрат. Припустимо, якщо середньорічний пробіг вашого авто 30 тис. км, то на якісному імпортному бензині стандарту Євро-5 , він проїде щонайменше на 800 км більше. Приблизно стільки, як із Києва до Криму чи з Одеси до Луцька. Економія до 3-5% 7. Мастило. Визначившись із пальним, так само ретельно підійдіть і до вибору мастила. Найкраще заливати те з них, яке має мінімальний показник в’язкості, допустимий виробником вашого автомобіля. Це полегшить запуск двигуна й таким чином знизить витрати пального. Правильне мастило допоможе зекономити від 3 до 5% пального при русі в умовах міста і 2-3% - на трасі. Узимку ж відсоток економії буде навіть дещо більшим . Головне – не забувайте вчасно замінювати змазку. Економія до 5% 8. Маршрут. Тепер поміркуємо над маршрутом. Тим більше, якщо їздите ним постійно. Бо не завжди найкоротша і найдешевша дорога між двома точками – пряма. Скажімо, в годину пік економніше зробити дугу по окружній трасі, аніж застрягнути в корках у центрі, навіть якщо окружна у півтора рази довша. Економія до 10% 9. Погода. На розхід пального прямо впливає і пора року (взимку витрати в середньому на 5-7% більші), і час доби (нічний режим їзди – ще +2-3% до розходу), і навіть погода. Рухаючись у дощ, туман, заметіль чи ожеледицю, вам доведеться спалити 5-10% зайвого пального. Адже під час зливи ви змушені вмикати додаткові прилади (повний привід, двірники, кондиціонер щоб не пітніли вікна, тощо). Економія до 5-7% 10. Вага + тюнінг. Проблема зайвої ваги мала б хвилювати водіїв не менше, ніж балерин . Кожні 100 кг додаткового навантаження на автомобіль збільшують розхід пального на 4-5%. Вам про це не обов’язково розповідати тещі, коли вона попросить підкинути на ринок. Але собі на вус намотайте. А тому періодично робіть ревізію усьому, що назбиралося у вашому багажному відділенні і не переборщуйте з тюнінгом. Усілякі додаткові фари, антикрила, «кенгурятники» й «мухобійки», та навіть відчинене вікно, погіршують аеродинаміку автомобіля, а отже він просить більше корму. Економія до 5% |
|
Закрити |