Форум Микола Сова

Темы для публикаций и разговоров


Гумор
23 сентября 2013 Микола Сова

МОЯ УКРАЇНА
24 июля 2013 Микола Сова

Корисні поради
18 июля 2013 Микола Сова

Хоббі
26 марта 2013 Микола Сова

КОТИ і МИ
1 марта 2013 Микола Сова

Смотреть все темы

Вопросы-ответы Интервью Все записи

... 2

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова

ВИХОВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ:
український і закордонний досвід

П
РОВІСНИК Великої Французької революції (XVIII ст.) Жан-Жак Руссо казав: «Належте до різних політич¬них течій, сповідуйте різні релігії, але не забувайте, що ви — французи». Це ж саме слід нагадати й нам: пам'ятаймо, чиїх батьків, чиї діти.
Сьогодні, коли полиці магазинів заповнили імпортні товари, а думки і серця заполонили імпортні цінності, ми не раз рівняємося на зовнішній світ, орієнтуємося на Азію чи Європу. При цьому озброюємося усим заморським крамом — від автомобілів, пральних і посудомийних ма¬шин до телекамер, мобілок і смартфонів. Капіталістичний світ нам «імпонує», не те слово — ми готові стрімголов ки¬нутися туди при першій-ліпшій нагоді, виїхати в Італію чи Німеччину, влаштуватися на роботу, відправити на навчан¬ня чи відпочинок своїх дітей, онуків.
При цьому ми рівняємося на західні ідеали, їхню му¬зику, поп-культуру, ціни на пальне і товари, орієнтуємося на зарплати у цих країнах: мінімальна в Чехії — 900 євро, Франції, Англії—1000, Німеччині —1,5 тис, Норвегії — 3,5 тис. і т.д. Хочемо почуватися як у Європі — жити, одягатися й інтегрувати туди. Ведучи мову про якісні показники цих країн, звикли не брати до уваги рівень національної свідо¬мості громадян цих країн, усвідомлення себе людьми.
Оповідають, що коли у середині 70-х років минулого століття німці будували через с. Кримки на Шполянщині газогін, то місцевий вільнонайманий персонал був враже¬ний високою якістю німецьких різальних інструментів: «Звичайна ножівка по металу чого варта!». Коли в обідню пору на застеленій галявині з'явилися салати й першо¬класні консерви з НДР, один із місцевих громадян не ви¬тримав і запитав сивочолого німецького інженера: «Як це так, ми ж вас перемогли, а ви приїздите, допомагаєте і он як живете!». Той, подумавши, відповів: «\Л/іг агЬеігеп, ит ги ІеЬеп. 5іе ІеЬеп, ит ги агЬеіІеп...». Перекладач пояснив: «Ми працюємо, щоб жити, а ви живете, щоб працювати».
Що ж, гнули спини, працювали, заощаджуючи, доки за¬роблені гроші не «згоріли» на «есесерівських» ощадкнигах. Працюємо й нині, загартовані в комуністичних і теперішніх буднях, особливо не переймаючись майбутнім (уже своєї) держави. Однак, якось так повелося, що й на 20-му році незалежності не можемо звести кінці з кінцями, відчути себе цивілізованими людьми в матеріальному й духовному плані. Культура в загоні, слабо функціонує економіка, ад¬міністративний апарат проїдає ресурси, не знаючи з чого виплачувати зарплати і пенсії. Замість капітального будів¬ництва зводяться хороми та вілли для можновладців. Пе¬релік можна продовжити... Чи ж за таку незалежність Украї¬ни вистраждали В'ячеслав Чорновіл, Левко Лук'яненко, Ліна Костенко, Василь Стус, Степан Кожум'яка?.. Та, ма¬буть, ні.
Характерно, що нинішній ювілей української держави співпав із 140-річчям приходу до влади «залізного» канц¬лера Отто фон Бісма'рка, який також опинився перед проблемою невизначеності німецького суспільства. Зі здо¬буттям влади він понад двадцять років керував політичним життям Пруссії, а згодом й усієї Німеччини. Підготувавши в 1866 році Північнонімецьку Конституцію, яка стала Конс¬титуцією об'єднаної Німеччини, Отто фон Бісмарк заявив: «Дайте мені дві тисячі вчителів, і я збудую міцну Німеч¬чину». Він добре усвідомлював роль освіти і національної свідомості в розвитку держави.
У період керівництва Отто фон Бісмарка (1871—1890 рр.) об'єднана Німеччина постала як світова держава. З 1871 по 1913 рік 41-мільйонне населення Німеччини зросло більше, ніж на половину (до 68 млн.). Зросла еко¬номічна міць країни. Німеччина постала як індустріальна сила. До кінця сторіччя виробництво сталі зросло в 12 разів, видобуток вугілля — в 5 разів, загальний експорт виріс у З рази, експорт машинобудівної промисловості — в 5 разів. Місцеві виробники витіснили з внутрішнього ринку бри¬танський імпорт та почали конкурували з британською про¬мисловістю за кордоном. У 1914 році Німеччина стала після Америки найпотужнішою країною в світі.
Потужна Німеччина — результат політичного таланту і ясності розуму Отто фон Бісмарка. «Моя ціль, — казав Бісмарк, — зміцнення національної свідомості і консолі¬дація Німеччини. Яким буде устрій — вирішимо згодом, коли зміцнимо нашу державу».
Час іде. Росте нове покоління українців, якому слід до-носити правдиву історію, пояснювати, що національні рани
— це зовнішні вияви хвороби, причина ж лежить у глибинах свідомості широких мас. Нині, на 20-му році незалежності України, хоча й залишається багато проблем, пов'язаних із рудиментами радянського тоталітаризму, однак не лише вони є наслідком національного занепаду. Чимало нега¬раздів пов'язані з браком досвіду виховання молоді. У цьому плані можна було б звернутися до досвіду Антона Макаренка, Василя Сухомлинського, Костянтина Ушинсь-кого, відкидаючи ідеологічний намул минулих часів.
Блукаючи нетрями Інтернету, натрапляємо на публіка¬ції, що стосуються виховання патріотизму. Більшість із них чужомовні. Привертають увагу, зокрема, польські статті, які розповідають про виховання малечі. У Польщі, напри¬клад, існує цікаве дійство — «національний катехізис». Суть його в тому, що кожна людина знає слова вірша, написаного наприкінці XIX століття польським поетом Вла-диславом Белзою. Слова ці передають із покоління в поко¬ління, вірш навіть не вчать у школі, оо діти знають його чи не з п'ятирічного віку. Перекладається він так: «Хто ти є?
— Поляк малий. / Який знак твій? — Білий орел. / Де ти жи¬веш? — Земля Польська...» і так далі. Ще чи не кожен по¬ляк змалку знає гасло своєї нації, яке існує з давніх часів,
— «Оопог і Оісгугпа» («Честь і Батьківщина»). Наприкінці 1990-х років до цих двох слів додали третє — Бог: «Бог, честь і Батьківщина». У Польщі дітей із дитячого садочка навчають, як виглядає прапор, вчать національного гімну, виховують патріотизм. Людині змалечку пояснюють,'хто вона є.
Повчальним у цьому плані буде також досвід єврейсь¬кого педагога, основоположника відродження івриту, громадського діяча Еліезера Бен-Ієгуди. Боротьба балкан-ських народів, зокрема Болгарії, за звільнення від 500-літнього турецького панування, зародила в Бен-Ієгуди ідею створення єврейської держави на історичній батьківщині
— 'болгари можуть, а хіба євреї гірші за них?'. Поглиблено вивчаючи сіонізм, доходить до висновку, що шлях до об'єд¬нання усіх євреїв в Ерец-Ісраель (на Ізраїльській землі) пролягає через відродження духовності, національних традицій та (маме лонш) рідної мови.
Бен-Ієгуда домігся, щоб іврит визнали єдиною мовою викладання в єрусалимській школі. Ще в 1908 році в статті 'Важливе питання' він детально аргументував необхідність відродження національної мови. Він не переймався, що ніхто не розмовляє рідною мовою: 'Ніхто не розмовляє ів¬ритом? Що ж, будемо розмовляти ми. Решта — 'підтяг¬неться'. Бен-Ієгуда принципово перейшов на іврит. Нама-гався спілкуватися ним із продавцем, кондуктором, перу¬карем; з близькими і знайомими. Бен-Ієгуда залишався активним, терплячим і послідовним. Бен-Ієгуда вірив, що його син таки заговорить івритом і вимагав у матері та гос¬тей звертатися до малюка рідною мовою.
У період Британського правління Палестиною (1917— 1948 рр.) Бен-Ієгуда зумів переконати верховного комісара проголосити іврит офіційною мовою (поруч із арабською й англійською). Поступово гебрейська мова (іврит) з суто лі¬тургійної, писемної стала розмовною і набула в Ізраїлі дер¬жавного статусу. Це був не лише лінгвістичний процес: від¬родження мови стало важливою складовою політичних змін, пов'язаних із поширенням сіоністського руху, і за¬снування держави Ізраїль у 1948-му році.
Щодо виховання ісламського патріотизму як запоруки міцної держави можемо звернутися до публіцистики му¬сульманського письменника, уродженця Нагірного Кара¬баху Агіля Джафари Хандан. У статті «Ісламська мораль¬ність: патріотизм як показник віри» він задумується над проблемою любові до свого народу, до Батьківщини: «Лю¬бити Вітчизну і свій народ — це означає любити свою релі¬гію, мову, моральні принципи та історію рідного народу. Вітчизна — це не просто гори, рівнини, ліси, моря і ріки. Батьківщина — це наша честь, наша свобода, наші релі¬гійні й духовні цінності. Якщо народ не зміг захистити свою Батьківщину — це означає, що він не зміг захистити свою віру, свою мову, свою культуру. Патріотизм перебуває в найтісніших зв'язках з ісламом, а віра може існувати лише у вільній країні. Якщо втрачається Батьківщина, то неми¬нуче занепадає релігія, віра. Наш пророк сказав з цього приводу: «Один день сторожі в ім'я Аллаха корисніше світ¬ських благ» (Бухарі). В іншому хадисі мовиться: «День і ніч здійснювати похід шляхом Аллаха заради Батьківщини, безперечно, корисніше усього світу та всіх речей в ньому».
Не пасе задніх у плані виховання патріотизму й Італія. Італійський просвітитель Джузеппе Мацціні у праці «Обо¬в'язки перед країною» безпосередньо звертається до своїх співгромадян: «Тим, хто народився в Італії, Бог подарував країну, найліпше окреслену в Європі. (...) Твердо пам'ятай¬те, що без Італії у вас немає ні імені, ні прикмет, ні голосу, ані прав чи доступу до товариства народів. Без своєї Країни — ви байстрюки Людства, солдати без знамена, ізраїль¬тяни серед націй. Бездержавний народ не вартий ні захисту, ані довіри... Не тіштеся надією на звільнення від неспра¬ведливих соціальних умов, якщо не завоюєте Країну для себе. Де немає Країни, там немає і загальної згоди, на яку ви можете покластися, — усім заправляє егоїзм власного інтересу... Не відволікайтеся ідеєю поліпшення матеріаль¬них умов, поки не вирішите національного питання. (...) Браття мої, любіть Нашу Країну, котра є полем застосування нашої праці. Національні здобутки повинні перетинати межі Італії заради загального блага. Докладаючи зусиль задля нашої Країни, ми стараємося для всього Людства.-Однак перед входженням у світове товариство, ми повинні існувати як Нація, бо ніякого зближення не може бути, ок¬рім рівного серед рівних».
Особливий пієтет до своєї нації мав президент Франції Шарль де Голль, котрий зумів стати, після Жанни д'Арк, найбільшим героєм країни. Він очолював державу на піку економічної і національної кризи й приводив її до еконо¬мічного зростання та міжнародного престижу. При наси¬ченості й напруженості повсякденного життя він написав понад десяток мемуарів і книг з військового мистецтва. Більша частина цих праць донині є бестселерами. 20 квітня 1941 року в «Єгипетському щоденнику» Шарль де Голль зазначив: «Я вільний француз. Вірю в Бога і в майбутнє моєї країни. Маю єдину місію — боротися за звільнення Батьківщини. У мене висока мета — міцна, незалежна Франція».
Як колись, так і тепер не дає спокою важливе питання: коли ж ми, нарешті, знайдемо свій виховний ідеал, щоб не минуле формувало українця, а українець міг формувати майбутнє?
Юрій КОЛІСНИК, доцент кафедри журналістики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького, уродженець міста Шпола.

20 августа 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова

Конституція України по-галицьки

 14.02.2011

 

Розділи I, II

 

 

Стаття 1. Україна є держава українців, які сповідуют свою суверенність, незалежність від оковитої і росийского газу, демократичність у виборі чільних урядників і жінки.

Стаття 2. Суверенітет України поширюється на всі її городи, клумби, пляжі, комини і пляци під забудову. Україна є держава, як невгрижене ябко, тобто юнітарна.

Сьвяті терени України в рамцях накраяних кордонів є нашими на віки вічні. Амінь.

Стаття 3. Людина, навіть якщо вона й не є галичанином з якоїсь Божої примхи, її життє і здоров’є, честь і гордість, право бути непобитим на міліцейськім постерунку чи після футболу визнаютсі в Україні найгарантованішою соцівальною вартісністю. Держава, як то не смішно, відповідає перед людинов за свою діяльність чи бездіяльність.

Стаття 5. Україна є республикою, хоть і не всі знают що то є за цимес.

Головним начальником і владарем в Україні є народ, якого правди сила, що вгору йде. Народ сам тего не відаючи чинит владу безпосередньо і через свої демократичні органи. Ніхто не може купити собі державну владу. А хто може – най ся поділит з народом.

Стаття 10. Державнов мовов в Україні є українска. Всі решта мови не гірші, але наша ліпша, бо ми є титульна нація і нема на то ради. Прецінь в Україні дається гваранція, щоби кождий міг балакати по своєму, і навіть по росийски, хоть то і паскудство. А ще наша держава позволяє вивчати инші ріжні мови, які не кождий зрозуміє в Карпатах чи на Волині, але якими балакають тамка, де ми заробляєм гроші на прожиття тутка.

Стаття 11. Держава збирає докупи і галичан, і закарпатців, і буковинців, і волиняків, і полтавчан і подоляків, щоби нагадати їм, що вони з діда прадіда вродилисі українцями, про що записано в паспорті і инших ріжних аусвайсах і метриках…

Стаття 12. Україна дбає про українців, які знайшли гроші виїхати з наших благословенних теренів, але теперка дуже тужать за материзною, хоть і сидять при грошах. Але держава не має грошей, щоби їм аж так помогти.

Стаття 13. Земля, і всьо, що лежит під ногами, астматичне повітрє, вода в річках, возерах, ставках, морях, кранах, флєшках і філіжанках, які є на наших теренах – є нашими до самої смерти. Кождий наш чоловік, хоть і нехрист має право спользувати природні воб’єкти, але щоб нам сі троха лишило.

Стаття 14. Земля є основним націвональним здобутком і хто на ню посягне – дістане по загребущих пальцях, захланній голові і сиромудрій сраці по саму Тузлу.

Стаття 15. Кождий порядний українец має право пащекувати на владу від щирого серці і на повну губу, бо в нас цензура суворо заказана. Жадна ідевологія не годна визнаватисі державов як за більшовиків, бо то є встид і ганьба.

Стаття 17. Боронити Україну з Півночі і Сходу, Заходу і Півдня мают Збройні Сили України, але їм бракує солярки. Тож кожний українец, що може тримати в руках зброю, повинен її мати у сховку і регулярно чистити кріса, шмайсера чи машінгвера, бо вороги не сплят, а пантруют по периметру кордону. А ще кожний українец має право бути міліціянтом і прапорщиком – се їго суверенне право.

Стаття 20. Державними символами України є Державний Прапор України, Державний Герб України і Державний Гімн України. А ще Франц-Йосиф, але він вже давно вмер, через те до него не всі сі признают.

Державний Прапор України – фана з двох рівненьких смужок синего і жовтого кольорів. І не дай вам Боже перевернути його догори дригом!

Державний Герб України є – Знак Княжої Держави Володимира Великого і УПА – тризубец, а не виделець.

Державний Гімн України – націвональний гімн на музику М.?Вербицкого, що похований, де теперка Польща. Хто не знає нашого гімну – не є українцем, а є гавганом і анальфабетом, за що може дістати в писок і де інде.

Столицьов України є Київ, хоть то і не справедливо, бо Львів не гіршій і українців тутка більшіше.

Стаття 23. Кожда людина має право бути собов і розвиватисі, як тато каже, якщо при цім вона не робе ґранди иншим людям і їх родичам.

Стаття 24. В нашій державі не може бути жадних привілеїв чи заказань за ознаками раси, кольору шкіри на мештах, політичних, релігійних та інших пташках у голові, по жіночій лінії і сексу.

Рівність прав жінки і чоловіка гварантується, хоть наші хлопи і не навчилисі родити дітисьок і давати їм цицьки помежи зуби. Держава чинить так, щоби кобіти могли і працювати, і бавити бахурів. Бо хлопи тего не годні робити – наші балватунці можут тілько горівку пити і бомки збивати.

Стаття 27. Кожда людина має право жити і не тужити.

Нігди не мож скасувати чуже жіттє, хоть то і пияк, і затятий москалиско. Бо тоді мож втрафити до цюпи і годувати воші в криміналі.

Стаття 35. Кождий має право вірити в тего Бога, котрий намальований на їго іконах. Церква і церковники в Україні відокремлені від держави, але не від наших пожертв, що вигідно їх вирізняє з-поміж инших комерційних структур.

Стаття 36. Громадяни України можут сі гуртувати в союзи, партії, гуртки і колгоспні ланки без жадних заказань і на свої гроші. Кого ж насильно притягнули в СДПУ (о), чи Народний рух – най напише супліку до прокурора, бо так робити не мож, хіба за грубі гроші.

Стаття 40. Кождий матолок в нашій державі, що володіє письмом і каламарем, може написати супліку, чи скаргу до органів державної влади на органи державної влади. Держава ґварантує – смішно буде всім.

Стаття 41. Кождий має право чимсь володіти. І кождий має право володіти чимсь твоїм.

Стаття 43. Кождий має право тяжко гарувати і гнути спину, але не кождий на зарплату. Щоправда право на матвинагороду за працю захищається законом. Як і архітектурні пам’ятки.

Стаття 45. Кождий, хто гарує, має право на вічний спочинок.

Стаття 47. Кождий має право на власну халупку, курінь, намет чи кватиру на виплату. Але не кождий навіть те має.

Стаття 51. Шлюб сі ґрунтує на вільній згоді жінки і чоловіка. То є їх проблєми.

Стаття 68. Кождий матолок повинен жити за законами України. Бо може статисі так, що ти ніц і не знав, коли тещу катував, що то не мож робити – а тебе вже до цюпи запхали і статтю шиют. Незнання законів нашої держави не звільняє від отримання міліціянтами втіхи від твойого арешту.

Вільно переклав на львівську ґвару Богдан Волошин.

7 августа 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова

Шлях виходу із кризи.

Розроблено дуже простий шлях виходу з кризи – негайний арешт Першого, Другого, Третього, Четвертого президентів, всіх глав Уряду, спікерів парламенту, починаючи з 1995 року. Слідство. Суд. Конфіскація награбованого. Можливо, розстріл...

Те саме зробити з повним складом трьох-чотирьох останніх урядів.

Кандидат у президенти, в разі обрання, гарантує швидкий арешт всіх дієздатних членів 300 олігархічних сімейств, що мов клубок глистів, паразитують на тілі держави. Конфіскація.

Проведення швидкого розслідування злочинної приватизації державної власності, повернення її народу.

Оголошується негайна заборона всіх офшорних фірм. Вся їх власність, кошти конфіскуються у розпорядження держави.

Олігархи – глисти країни! В державному організмі глистів бути не повинно!

Земля оголошується державною, загальнонародною власністю. Допускається виділення ділянок лише під індивідуальну забудову та короткострокову оренду земель сільськогосподарського призначення.

В країні допускається присутність лише малого і середнього бізнесу. Злочинні транснаціональні корпорації на нашій території оголошуються поза законом!

Протягом року будуть заборонені комерційні банки.

Вже новим парламентом, буде прийнято Закон \'Про особливу відповідальність вищих органів влади і суддів\'. За корупцію, роботу на іноземні спецслужби, злочинний непрофесіоналізм – автоматична відставка, суд, кара. Судді звільняються за три оскаржені вироки. У разі корупції чи свідомо нанесеної шкоди громадянам – арешт, суд, конфіскація, покарання.

Саме для чиновників і суддів, починаючи з районного рівня, вводиться смертна кара.

Для цієї категорії дегенератів буде споруджено віп-виправний заклад на 3000 місць у місті Чорнобиль.

Команда нового президента буде діяти суворо в рамках законів і конституції.

Порядок буде наведено протягом 45 днів.

Всі процеси будуть проходити гласно, демократично. Пріоритет – свободі слова.

В міжнародній політиці буде обрано режим найбільшого сприяння національній економіці і інтересам. Дружити будемо з усіма на взаємовигідній основі.

Страх бидлоеліти – основа демократії!

На владу слід дивитися крізь оптичний приціл, а не телевізор!

10 патронів, тисяча арештів – і в країні буде порядок!

27 июля 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова
УКРАЇНСТВО! Щойно отримав інформацію з дуже надійного джерела у Донецькому СБУ (вибачте, послатися не можу - самі розумієте, через які причини). За особистою вказівкою Хорошковського ВЖЕ ДРУГИЙ МІСЯЦЬ ПОСПІЛЬ (!) Донецьке обласне управління СБУ передає кримінальні справи та протоколи 'ОСО - особих совєщаній', 'троєк' 1930-х років на місцевий - міський та районний рівень, де ДУЖЖЖЕ великі фахівці з історичного та інформаційного аналізу ВИЗНАЧАЮТЬ ІСТОРИЧНУ ЦІННІСТЬ переданих матеріалів і ПАЧКАМИ резюмують їх на знищення!

Тільки в Донецькій області, де зберігався один з найбільших архівів СБУ, приречено на спалення понад 36 тисяч справ! Самих протоколів засідання трійок 1937-38 років буде вигублено 30 (ТРИДЦЯТЬ) томів! Історія України, світова історія втратить тільки по Донбасу більше 75 відсотків безцінних свідчень майбутнього процесу над комуністичними катами... 

Абсолютно те саме діється по всіх областях України, окрім західних земель, які були долучені у вересні 1939 року, і кривава чаша 1937-38 рр. дещо пізніше не оминула цей край. 

В такий спосіб спалюються неоціненні історичні документи. З якою метою це робиться? 

Звіроящери усіх відтінків, у своїй більшости, є кровними нащадками катів українського народу - організаторів Голодомору, репресій, терору, геноциду українств. Злочини отців і дідів сучасних визискувачів і нищителів Українства зафіксовані саме в тих кримінальних справах, які тепер так інтенсивно палять по СБУ! 

Причина такої перестраховки - не тільки у прямому замовленні Москви та особисто президента Мєдвєдєва, яким треба 'зачистити' документальні криваві сліди московського імперіялізму на тілі української історії, але у лютому страсі регіоналів перед наступними виборами. Тому що, вже не тільки у Тернопільській області, але й по багатьох инших областях України в обласних радах матимуть більшість українські сили, які проведуть рішення про обов’язкову люстрацію в межах їх впливу. І тоді, через дослідження цих кримінальних справ, стане відомо, чим займалися батьки новітніх 'кровосісєй', де, кого і як мордували, по яку міру руки в українскій крови у всіх цих марчуків, януковичів, хорошковських, богословських, литвинів, кравчуків, чечетових, царькових, слюнкових і такого иншого різного...

Прошу дуже - розповсюдьте цю інформацію, наскільки кожен може! Хто має можливість рятувати ці документи - спасайте їх, бо ціни їм немає! Хто має можливість вплинути на уповільнення або на припинення цього злочину - зробіть це! З нами Бог! З нами - Україна! 

25 июля 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова

Я пью еле теплую воду с осколком лимона. Мне нравится город. Соскабливать шрамы с предплечий Портовые краны и люди, живущие моно, Когда-то обрушат балконы свои в бесконечность, р ем пироги, начиненные звуками линий. Мне нравятся бланки, пустой незаполненный почерк. Меня расфасуют в кувшины из солнца и глины, А может быть, просто в железные звонкие банки. Я стану читать анатомию сна и момента. Закутаюсь в нежность, иду за космическим плугом. И, может быть, стану, возможно, не музыкой,

но инструментом В руках человека с таким же серебряным кругом.

23 июля 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова

Жизнь, конечно, не мед В этой скорбной юдоли. И отчаянья лед, И порою от боли Хочешь — криком кричи, Хочешь — вой и катайся, Хочешь — просто молчи, Суетою пытайся Позабыть! Заглушить! Хоть на час! На мгновенье! Доползти! Доскулить! До того Воскресенья, Когда ада врата, Словно Лазарь — из гроба! И — небес широта, И — несмелая проба Новой жизни — на вкус И на ощупь — рукою. И — надежды искус, И с какой-то тоскою Вспоминаешь свой путь И венец свой терновый. И — заснуть бы, заснуть! А проснувшись, лишь новый, Тот отрезок—где жить! Где — без счету намерить! И страдать, и любить, Но, увы, не поверить В чудеса и в любовь — Просто сил не хватает. Только боль! Только кровь! И колышется, тает Зыбким маревом, дымкой, Миражом над песками... И с печальной улыбкой Наблюдаешь: листками Осыпается вера — Только сучья нагие. И — «в руке его мера». Ну, а те, а другие? То ли два, то ли три: Что «на рыжем», «на бледном» И «на белом»: смотри! Тот, что в марше победном По несчастной земле, По морям и по сушам, По смоле и золе, По сердцам и по душам. И тогда-то! Тогда! И в аду нет спасенья! И — беда, как вода! И — умах, Воскресенье!

20 июня 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова

К Дню медработника

500 год: - Болит? - поешь корешков.
1000 год: - Корешки - это язычество. Молись. 
1850 год: - Молитва это предрассудки. Выпей эту микстуру. 
1940 год: - Микстура это яд. Прими эти таблетки. 
1985 год: - Таблетки не действуют. Возьми эти антибиотики. 
2000 год: - Антибиотики - искусственные. Поешь-ка лучше корешков...

     Hадо сказать, что среди клиентов службы “03? огромный процент составляют всяческие древние бабки, которые по-настоящему ничем не болеют, но безумно скучают без врача, который по десять раз на дню приезжает мерить давленьице, которое вроде бы скачет, потому что в стране магнитная буря. И вот от одной из таких бабок приходит третий или четвертый за день вызов. Машина, естественно, приезжает и происходит примерно следующее:
     В полном молчании в комнату заходят врач и фельдшер. Врач садится на стул и достает из-под шинели гармошку. Hачинает, соответственно, на этой гармошке играть. Фельдшер начинает под эту гармошку плясать…
   После чего в полном, опять же, молчании ребята собираются и уходят. Бабка в шоке, звонит на “03?, что это дескать за подонки какие-то поиграли на гармошке, ушли… Через полчаса к ней приехали добрые люди со специализированной психиатрической бригады и забрали туда, куда положено брать лиц с острыми старческими психозами. В общем, недели на три подстанция вздохнула спокойно.

 

19 июня 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова
                                            ЗЕМЛЯ

У цікавий, унікальний час живемо, панове ук-раїнці! Початок нового тисячоліття, Нової Епохи. Земля-Матінка наша, всі сили Природи і Всесвіту все частіше і голосніше нагадують нам про це.

Це - з одного боку. А з іншого - в державі нашій, в благословенній Україні, все бурхливіше ідуть про­цеси щодо реалізації проекту з продажу землі. Пев­ним силам страшенно не терпиться нажитись на найродючіших у світі українських чорноземах. Та мало хто подає голос проти цього блюзнірства.

Схоже на те, як, наприклад, у хату забрались злодії, витягують усе «до нитки», а господарі чують і бачать усе, та... мовчать, роблять вигляд, що «все нормально». Ба, більше! Дехто навіть виправдовує ситуацію: нарешті наша земля знайде свого госпо­даря, а той уже «наведе лад» на ній.

Неважко передбачити, хто ж він буде, той гос-подар-землевласник. Уже ж не простий селянин і не фермер, які зараз ледве зводять кінці з кінцями. В основному це буде великий латифундист, мільйо­нер. І навіть якщо він не закордонний зайда, а ук­раїнець, то невже хтось думає, що він доладує-при-голубить земельку, збільшить її родючість, збереже для нащадків?

Сотні поколінь наших пращурів дивляться на нас із Небес з тривогою і надією: невже ж ми, їхні правнуки, просто так віддамо свою Матір, свою Землю, за яку вони кров проливали і життя не шко­дували?

Зло завжди рядиться в одежі добра, і часто не­легко розпізнати, «хто є хто». Та й дійсно, хіба не вагомі аргументи у «прибічників ринку землі»? На­приклад:

нічия земля -це дитина-сиротина, покинута напризволяще: «Подивіться он, скільки землі зараз пустує, заростає бур'яном».

та «хто з селян, фермерів в змозі зараз купити землю і ладувати її? То нехай хоч заморські «варя­ги» наведуть лад»...

Та й дійсно, справжніх трударів-землеробів уже майже не залишилось, село вимирає з катастро-фічною швидкістю, молодь уся «ринулась)) у міста. Працювати на землі нікому, а державна скарбниця пуста. А тут і «вихід»: продамо землю - і дірки по­затикаємо, і господар буде. Ну, а самим - торбу за плечі і по світу?

А справ®, де ж вихід? Село дійсно пустіє, мо­лодь туди не загониш, старенькі не можуть, праця на землі тяжка і невигідна, та й найродючіші в світі чорноземи значною мірою вже затравлені хіміката­ми та виснажені глибокою оранкою...

СЕЛО. Ви тільки вслухайтесь у витоки звучання цього ЯВЩАІ СЕ - «це»; ПО - «лоно, джерело, початокжшя». Наші предки, створюючи гоповний Інструмент світотворення - мову - точно моделю­вали суть явища, якому давали назву.

Чому усі «темні» так люто ненавидять село, се­лян, приліплюючи їм зневажливі прізвиська, чому все робиться для того, аби затяпимолодь в міста? Та тому, що тільки в селі, на СВОЇЙ землі людина є Пюдмою - вона самодостатня і незалежна від Системи, по-справжньому мудра, працьовита, доб­ра. Тіпьки в селі можуть народжуватись і зростати по-справжньому здорові діти. Тільки в селі люди можуть харчуватись здоровою 'їжею.

Як же нам відродити село, як вдихнути в нього життя, дати можливість розквітнути? Знову заганя­ти людей в село указами, програмами чи агітацією? Було уже все це, знаємо наслідки. Та безвихідних

ситуацій не існує. Варто тільки придивитись-при-слухатись до життя - воно завжди підкаже, і ситуа­ція зараз далеко не безвихідна. Подивіться, скільки фермерів сьогодні працюють, незважаючи на дра­конівські умови, створювані владою, і часто досить успішної

У 2003 році було прийнято Закон «Про особис­те селянське господарство), згідно якого кожен громадянин України має право взяти у довічну власність до 2 гектарів землі для створення осо­бистого селянського господарства. І багато лю­дей уже взяли землю, будують СВОЇ Родові Са­диби, ладують СВОЮ землю. І багато з них - го­родяни]

Але, з одного боку, з якими потугами та земля дається, скільки бюрократичних перепон на їх шля­ху] А з другого, ви ж погляньте: люди почали ство­рювати поселення нового типу, відроджувати поки­нуті села, відроджувати кращі народні традиції. Та влада того просто не бачить... Диво-дивне: здава­лось би, якщо та влада дійсно народна, якщо «усе для людей)), то що ж вам іще треба - прийшли люди на землю - допомагайте їм, і справа відрод­ження села і землі піде!

Як на наш погляд, це й є ШЛЯХ: і до відрод­ження села, і до відродження справжнього ГОС­ПОДАРЯ на землі, І до порятунку України. Бо нове село має бути селом Майстрів, де кожен селянин   - творець у якійсь галузі, в ладуванні землі, відродженні її родючості. Життя в такому селі має бути не тяжкою каторжною працею «ради хліба насутнього», а приємною, творчою працею із ство­рення краси, вирощування цілющих продуктів, ви­ховання здорових, сильних духом і тілом дітей... В таке село потягнеться молодь. А тоді і місто поч­не жити іншим життям. Тільки зараз треба дати цим новим паросткам вижити, окріпнути, розцвіс­ти. Тому найголовніше - не допустити продажу землі нашої, нашої України. Згідно нашої (найкра­щої у світі!) Конституції, ЗЕМЛЯ НАЛЕЖИТЬ НА­РОДУ. Ніхто, крім народу, не має права землею розпоряджатись.

Зараз світ стоїть на порозі продовольчої кри­зи. Мине небагато часу, і гроші перетворяться на звичайні папірці, а найбільшою цінністю стануть продукти харчування, чиста вода.! ті, хто хоче зараз продавати нашу землю, позбавляють нас і наших нащадків права на життя. Це, поки не пізно, потрібно усвідомити кожному ук­раїнцю.

І що земля поки що не ореться - може, й на кра­ще. Нехай відпочине, діждеться свого Хазяїна, оз­доровиться від хімікалій і «плугового знущання». Прийде час і прийде на землю Людина, і розквітне земля, відродиться, і стане Україна наша люба най­кращою квіткою у вінку Землі!

   Але найголовніше питання - ХТО?

  Хто змінить ситуацію на краще, хто по-

  рятує нашу Землю і нашу Україну? До

 КОГО мизвертаємсь?

 До державної влади. За-
мисліться, шановні, що головне в жит-
ті - влада і гроші, чи люди і земля? Буде земля
і
люди на ній, буде й життя. Влада тільки тоді буває
успішна, коли її підлеглі щасливі. Сьогодні вже
до-
стеменно відомо, що наша планета Земля - це
ЖИВА Істота. І якщо не повернемось до неї душею,
не поцінуємо її як Матір, скине вона нас із себе, як
непотріб. Знищить. Замисліться тому: потрібні тоді
будуть вам ваші мільярди і влада?

-  До чиновників державних служб, від яких в тій чи іншій мірі залежить вирішення земельних питань. В народі прийнято лаяти владу. Але, не забуваймо: кожен чиновник - перш за все ЛЮДИ­НА, і на будь-якій посаді може діяти як ЛЮДИНА. Бо у кожного з вас, шановні службовці, є діти, онуки, рідні і близькі люди. У кожного з вас є Ук­раїна.

-  До політиків-патріотів. У вас є вплив на маси. Піднімайте людей. Пора!

~ До селян, фермерів. Не мовчіть, піднімайте свій голос! Крім вас самих, ніхто вас не захистить.

- До поселенців нових поселень. Ви сьогод­ні - піонери всеземних процесів із врятування Зем­лі. Відчуйте свою відповідальність, творіть і дійте!

Ми звертаємось до кожного громадянина  України: від тебе залежить доля Землі та України.

Відчуй це- і ДІЙ!

25 мая 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова

День Перемоги

День перемоги

 

Пусть меня извинят за москальскую мову,

Если в данном контексте она некрасива,

Но - мое восхищение городу Львову,

А точнее, конечно - свободному Львиву!

 

Украина! Где ныне надежды Майдана?

Над тобою глумится донецкая банда!

Эти гниды - детеныши вшей Магадана -

Вновь велят тебе чествовать флаг оккупанта.

 

Флаг расстрелов и пыток, флаг Голодомора,

Лагерей, депортаций, кровавого бреда,

Палачей и рабов, нищеты и позора,

 

Флаг бездарной войны и постыдной победы!

 

Чтоб у тех депутатов отсохли культяпки,

Чтоб родные плевались, заслышав их имя!

В Украине вывешивать красные тряпки -

Это хуже, чем свастики в Йерусалиме!

 

И ведь главное - все по закону, хоть режьте!

А в ответ - ни импичмента нет, ни волнений...

'Ще не вмерла...' в эфире звучит, как и прежде,

Но увы - вызывает все больше сомнений.

 

И в России, зашедшейся в рабском угаре,

Все довольнее лыбились хамские хари,

И ползли на парад недобитые твари -

Не солдаты (тех нет уже), а вертухаи.

 

Но львивяне не предали память народа

И пошли, наплевав на ментов и приказы,

Чтобы встать на пути коммунячьего сброда,

Чтоб сорвать этот шабаш червоной заразы!

 

И несладко досталось москальским агентам -

Отстоять свои фетиши коротки лапки!

И валялись в грязи их фальшивые ленты,

И пылали по городу красные тряпки!

 

Пусть теперь пропаганды казенные жерла

Изрыгнут 'хулиганы!', кремлевским в угоду -

Слава хлопцам, что впрямь доказали: не вмерла!

Есть кому заступиться за честь и свободу!

 

Нет, не все еще в жизни решает парламент!

Если с ними законы, но правда - за вами,

Значит, надо идти, наплевав на регламент,

И сразиться с совками не только словами!

 

Затолкайте им в глотки их цацки и флаги!

Превратите их идолов в прах и руины!

Чтобы те, кто мечтает о новом ГУЛАГе,

И ступить не могли по земле Украины!

 

И пускай подводить еще рано итоги,

И у власти в столице - все та же орава,

Но сегодня во Львиве был день перемоги!

Коммунякам - гиляку! Героям же - слава!

 

9 мая 2011

17 мая 2011

Сова Микола, пользователь 1ua
Микола Сова
      Походження  українських  прізвищ


Друк

E-mail

ПОХОДЖЕННЯ    УКРАЇНСЬКИХ  ПРІЗВИЩ

  Величезна кількість сучасних українських прізвищ творилася в життєвій круговерті Запорозької Січі. Козацькі прізвища поділяються на дві основні групи: прізвища козацької старшини, для яких характерне закінчення на -ий, та прізвища запорозьких козаків, які походили від прізвиськ, отриманих на Січі. Туди прибували безліч втікачів з усієї України, які не завжди були в ладах з офіційною владою, тому й існував звичай, надавати прибульцям нові імена. Та й імениті козаки, перебуваючи на Січі зазвичай користувалися прізвиськами. 
Ось деякі прізвища козацької старшини: Баштовий – від башта; Безкровний – без крові; Берестяний – берест, – назва дерева; Блаватний – блават – квітка синього кольору; Буденний – будити; Будний -буда;
Возний, Вороний, Гайовий, Горовий, Грамотний, Громовий;
За прізвищем, отриманим на Січі, можна дізнатися про характер, ремесло, промисел чи іншу діяльність новобранця, або ж про січовий фах козака. Гармаш, Гарматій, Мушкетик, Осавуленко, Отаманенко, Писар, Пушкар, Сотник, Сердюк, Хорунжий,– імена говорять самі за себе; Куліш, Соломаха, Тетеря – від назви найзвичніших страв. Вознюк, Гонта, Дігтяр, Залізняк, Компанієць, Крамар, Канторій, Куєвда, Мельниченко, Палій, Попович, Порохня, Прядун, Стаднюк, Саловоз, Стельмах, Стороженко, Тягнишкіра, Шевченко, Швець, Шкляр, стосуються роду занять козака.  
Прізвище могло вказувати на назву місцевості, міста чи села звідки родом прибулець: Волошин, Бродський, Гостомельський, Галицький, Задніпровський, Задунайський, Загребельний, Задорожний, Залужний, Замковий, Замогильний, Зарічний, Каневський, Кодацький, Лебединець, Миргородський, Прилуцький, Полтавець, Поліщук. 
Часто січове прізвище вказувало на національність: Абрек, Вірменко, Гуцул, Гуржій, Литовченко, Литвин, Лях, Москаленко, Німчик, Сербин, Татарин, Турчин, Циганенко, Чех.
Значна група прізвищ відображала особливості зовнішнього вигляду, характер, вдачу, поведінку козака. Фіксувалися найбільш типові, промовисті властивості, що впадали в очі, або влучне слово, що відображало зовнішній чи внутрішній портрет особистості: Бульба, Бородай, Білик, Безпалко, Будяк, Бодня, Вертелецький, Гукайло, Гопкало, Гопак, Горбатий, Голоногий, Головатий, Горбоніс, Губа, Гаркуша, Драч, Довгоніс, Жванець, Заїка, Зубатий, Зуб, Казан, Качан, Круть, Крутоніг, Куций, Куцоногий, Легкоступ, Мудрик, Носенко, Оселедець, Покотило, Пророк, Розкаряка, Розум, Рябий, Ропкало, Сковорода, Стріха, Скалозуб, Сухий, Свистун, Танцюра, Тихий, Товстоніг, Циподрига, Чорнота, Чуб, Швидкий, Шрам, Хмара, Храпко, Хижняк. 
Часто прізвищем козака ставала його схожість з якоюсь рисою представників фауни чи флори, особливо птахів: Сич, Сова, Сорока, Синиця, Ворон, Снігур, Гоголь, Голуб, Горобець, Лелека, Кулик, Шпак, Чайка, Чиж, Чорногуз.
Нерідко запорожцям надавалися іронічні прізвища, які відображали протилежну справжній ознаку: Малюком називали людину велику, а Махинею – невеличкого зросту. Пори року, стихії, дні тижня приклеювалися до прибульців, що з’явилися на Січі у відповідний період: Верес, Зима, Засуха, Завірюха, Понеділок, Середенко, Суботенко. Прізвищем козака міг стати його одяг: Кирея, Кожух, Жупан, Свита, Столата. Багато прізвищ утворилися від імен: Антоненко, Власенко, Василенко, Гавриленко, Дем’янюк, Даниленко, Зіньчук, Клименко, Леоненко, Мусієнко, Остапчук, Охріменко, Овсієнко, Павленко, Павлюк.
Є й ексклюзивні, виключно запорозькі витвори прізвищ, що не мають аналогів у світі: Двохкровний, Голодайло, Задерихвіст, Крутивус, Куйбіда, Небаба, Нетудихата, Непийпиво, Непийвода, Неїжко, Недайкаша, Неїжборщ, Нагнибіда, Добривечір, Панібудьласка, Перервирядно, Паливода, Перебийніс, Трусиголова, Тягнирядно, Торботряс, Торбохват, Убийвовк.
У козацьких реєстрах, складених після Зборівської угоди 1649 року, абсолютну більшість складали прізвища, що закінчуються на (енко), –  Біленко, Біденко, Голопупенко, Дубогризенко, Добродійко, Журбенко, Зайченко, Короцюпенко, Лук’яненко, Мокренко, Нагаєнко, Петренко, Чорноволенко. 

 

15 мая 2011


... 2




  Закрыть  
  Закрыть