Питання-відповіді Інтерв'ю Всі записи

... 2

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова
http://shpolarada.go... alt='' style='margin: 2px 10px 2px 2px; padding: 0px; border: 0px none; width: auto; height: 150px; float: left;'>

Шановна громада села Лебедин! Прийміть найщиріші вітання з нагоди зайняття вами ІІІ місця в обласному конкурсі на кращу сільську раду! Дякую всім, хто має причетність до покращення життя в селі Лебедин, адже ми з вами робимо спільну справу - працюємо задля добробуту людей, робимо наше село кращим.

Протягом важкого 2015 року ми успішно виконали план соціально-економічного розвитку села. Розвиток будь-якого села залежить від багатьох чинників. Одним із основних завдань у роботі Лебединської сільської ради є організація діяльності з розвитку території, посилення ролі у вирішенні життєво важливих питань територіальної громади, благоустрою села. Упродовж останніх років жителі Лебедина все тісніше згуртовуються для вирішення місцевих проблем, і це не може не радувати, адже у будь-яких починаннях головна наша сила полягає у єдності.

Сердечно бажаю усім, хто працює на благо нашої громади, кожній родині, кожному мешканцю міцного здоров`я, достатку та мирного неба над головою! Нехай усі життєві негаразди обходять вас стороною, а непохитна віра у щасливе майбутнє рідного села додають сили і наснаги!

 

З повагою голова Шполянської районної ради Олександр Кузуб

19 травня 2016

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова

http://shpolyanochka... itemprop='url' style='color: rgb(51, 51, 51); display: inline-block; min-height: 0px; line-height: inherit; margin: 0px 0px 5px; border: none;'>ЛЕБЕДИНЦІ ЗУСТРІЛИ ВЕЛИКДЕНЬ В ОНОВЛЕНОМУ ХРАМІ

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>http://shpolyanochka... alt='Новий іконостас.' itemprop='image' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px;'>

Новий іконостас.

Лебединська Свято-Преображенська церква є історико-архітектурною пам’яткою, яка була споруджена в 1821—1826 роках. Парафія належить до Української православної церкви Київського патріархату.

Ще у 1921 році в ній почали вести богослужіння українською мовою, оскільки церква перейшла під юрисдикцію Української автокефальної церкви.

В 1933 році комуністична влада закрила церкву, влаштувавши в ній колгоспне зерносховище. Відродилася парафія вже в часи незалежності України. Нині Службу Божу в церкві править священик Української православної церкви Київського патріархату отець Іван Келеман. Всі ці 24 роки храм реставрувався, у 2009-му році розпис куполу та іконостасу здійснив шполянський професійний художник-іконописець Ярослав Андрійченко.

Лебедин відвідає патріарх Філарет

Нинішнього року Лебединська Свято-Преображенська церква відзначає 190 років заснування і 195 років з початку будівництва. Жителі Лебедина до цієї дати готуються дуже відповідально. Як повідомив «Шполяночці+» отець Іван Келеман, 11 серпня відбудеться святкова літургія, на яку запрошено патріарха Київського і всієї Руси-України Філарета, а також митрополита Черкаського і Чигиринського Іоана.

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>0103http://shpolyanochka... height='384' width='400' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px; margin: 5px; float: right;'>Добрі справи змінюють світ

— Великдень наша громада прагнула зустріти в цьому році по-особливому — в оновленому храмі, де всього за два з половиною тижня зуміли провести великий обсяг внутрішніх ремонтних робіт, — розповідає лебединський священик. — Перед цим ми силами громади зробили зовнішню штукатурку будівлі, а в грудні минулого року замовили новий іконостас, який встановили до свята Пасхи.

Наша громада щиро вдячна нашим землякам та партнерам із Лебединського насіннєвого заводу, які суттєво допомогли реалізувати наш задум — надали матеріали для ремонту та оплатили новий іконостас. Все це коштувало понад мільйон гривень. А ще два роки тому встановили нові вікна. Таку підтримку ми вважаємо неоціненною, адже дуже важливо, коли представники бізнесу роблять такий значний внесок у розвиток духовності.

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>0105http://shpolyanochka... height='280' width='400' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px; margin: 5px; float: left;'>Тож велику вдячність від імені громади висловлюю особисто голові наглядової ради Групи компаній «ЛНЗ» Дмитру Кравченку та голові правління ПАТ «Лебединський насіннєвий завод» Михайлу Сідлецькому.

Також заслуговують на велику шану і подяку багато людей села, які виконували ремонтні роботи. Згуртував їх директор навчально-виховного комплексу №3 Сергій Осаула.

Дякуємо і жінкам, які готували обіди для учасників толоки. Нехай береже усіх вас Господь і дарує благодать на многії літа, — побажав отець Іван.

Наталія ДАВИДЕНКО.


http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>

10 травня 2016

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова

http://shpolyanochka... itemprop='url' style='color: rgb(51, 51, 51); display: inline-block; min-height: 0px; line-height: inherit; margin: 0px 0px 5px; border: none;'>ЛЕБЕДИНСЬКУ СІЛЬСЬКУ РАДУ ВИЗНАНО КРАЩОЮ В ОБЛАСТІ

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>http://shpolyanochka... alt='' itemprop='image' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px;'>

В рамках щорічного обласного конкурсу на кращу сільську раду Лебединську визнали кращою — їй присудили перше рейтингове місце. Про це повідомиланачальник служби у справах дітей Шполянської райдержадміністрації Галина Григор’єва.Показники оцінювання полягали в аналізі діяльності опікунської ради при виконкомі щодо охорони дитинства, захисту прав дітей, забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, житлом, підтримки малозабезпечених сімей та надання їм матеріальної допомоги та ін. Так, в 2015 році придбано житловий будинок особі з числа дітей-сиріт за кошти місцевого бюджету Лебединської сільської ради в сумі 59000 грн., щороку до новорічно-різдвяних свят вручаються подарунки дітям із малозабезпечених сімей та дітям учасників АТО (матеріальна допомога на суму 55731 грн.). З 2011 року в с. Лебедин функціонує прийомна сім’я Можних, в якій виховується 4 прийомних дітей. В навчальних закладах села (НВК №1, №2, №3) щороку проводяться масові заходи до Дня захисту дітей (спортивні естафети, виставки, конкурси малюнків на асфальті)

28 березня 2016

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова

http://shpolyanochka... itemprop='url' style='color: rgb(51, 51, 51); display: inline-block; min-height: 0px; line-height: inherit; margin: 0px 0px 5px; border: none;'>СПОГАДИ ГРИГОРІЯ БОНДАРЕНКА ВІДТВОРЮЮТЬ ІСТОРИЧНІ ПОДІЇ

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>http://shpolyanochka... alt='' itemprop='image' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px;'>

ДО РІЧНИЦІ ВИЗВОЛЕННЯ ЛЕБЕДИНА ВІД ФАШИСТСЬКИХ ЗАГАРБНИКІВ

Під час окупації Лебедина німцями в роки Другої світової війни Григорій Бондаренко, якому було на той час 15 років, потрапив під перший набір остарбайтерів: 17 травня 1942 року його забрали в Німеччину. Однак він захворів і був відправлений у лікарню при німецькому таборі. Лікар, після огляду хворого, сказав, що треба робити операцію. Та хлопці, які знаходились у лікарні, радили Григорію не йти на операцію, бо він її не витримає, що треба щось робити, аби комісували і повернули додому. Вони підказали, що треба випити ложку солі, відзразу покурити тютюн і температура триматиметься 38—39 градусів. 1 липня 1942 року Григорій Бондаренко за висновками комісії повернувся додому.

Та долі остарбайтера хлопцеві не вдалося уникнути. 15 квітня 1943 року Григорій Бондаренко потрапив під другий набір остарбайтерів у Лебедині. Цього разу його вивезли у Східну Померанію, м. Штольп (зараз Слупськ у Польщі). Звідти він потрапив на хутір Шпіцкруг. Працював у бауера, якого звали Герман Бетя. У нього був трьохповерховий будинок з рестораном та велике поле. Правда, під час війни ресторан не працював, діяла тільки пивниця. У бауера уже було двоє наймитів: полька і серб, а третім потрапив до них Григорій (його взяли доглядати тварин і працювати на полі). Цей будинок мав свою історію, він стояв на розвилці двох доріг, якими ще у 1812 році проходила армія Наполеона, а він сам побував у будинку.

Наймитування у Беті
Хазяїн і його дружина «фрау Бетя» (так її всі називали) своїх дітей не мали, ставились до своїх наймитів добре, хоча не завжди були уважними. Григорій Павлович згадує, що господарі слідкували за тим, щоб у наймитів не було вошей, і щотижня заставляли їх пропарювати одяг — «парити воші». Якось одяг Григорія підгорів, розпався і вже не годився, щоб його носити. Йому видали полатані обноски попередніх наймитів. До хазяїв приїхала в гості молодша сестра фрау Беті Штетіна (років 50-ти) з чоловіком. Вона звернула увагу на те, що наймит, молодий хлопець, ходить в обідраному одязі, і дала йому якусь одежину. А коли вони поїхали додому, то почали присилати посилки з хорошим одягом для Григорія. Полька потім розповідала, що сестри лаялись, Штетіна казала сестрі, що у неї у дворі молодий хлопець напіводягнений, який працює на неї, тож треба бути уважнішою господинею. Після цього Григорія уже гарно одягали.

Герман Бетя входив до місцевої організації німецької націонал-соціалістичної нацистської партії, разом зі старостою, вчителем та поліцейським. Вони часто збирались разом обговорювати події. Григорій Павлович вважав, що його хазяїн — фашист, часто обзивав своїх наймитів різними образливими словами: «шапцкопф» — бараняча голова, «орноокс» — рогата худоба. Якось Григорій у кімнаті хазяїна побачив книжку «Історія Східної Європи» на німецькій мові і почав її перелистувати (німецьку мову вчив у школі та й спілкуючись з господарями, вже добре її розумів). Господар побачив і запитав, що він читає, Григорій відповів: «Історію Східної Європи». Тоді господар показав у книжці чийсь портрет і запитав «хто це?», а Григорій відповів: «Король Англії», а потім назвав ще кількох історичних діячів, чим дуже здивував господаря. Той запитав звідки наймит має такі знання, а Григорій відповів, що має таку книжку вдома, тільки українською мовою, часто її читав. Після цього випадку господар перестав обзивати наймитів.

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>bondar2http://shpolyanochka... height='400' width='285' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px; margin: 5px; float: right;'>Господарювання без господаря
На початку 1944 року з Германом Бетею стався нещасний випадок у лісі — на нього впало спиляне дерево і вбило його. Наймитів не звинуватили у вбивстві тільки тому, що сусіди бачили, що все сталось з необережності самого господаря. Після смерті хазяїна фрау Бетя, яка не розумілася на веденні сільського господарства (Герман Бетя був агрономом, а його дружина відала ресторанними справами), вирішила продати господарство. Поки вона їздила на похорон чоловіка, то вже приїжджали покупці. Повернувшись додому, фрау Бетя викликала до себе наймитів і запитала: «Майне лібе каваліре», що робитимемо далі? Якщо самі працюватимете на полі й з тваринами, то не продаватиму господарство, а якщо ні — все продаю!». Григорій з сербом зарані домовились, що погодяться працювати, бо інакше їх теж продадуть не відомо кому. І вони самостійно почали вести господарство. Григорій мав навички роботи на полі й біля худоби ще здому і просто був уважним і допитливим. Коли господар працював на полі, Григорій допитувався, скільки треба кидати добрив на гектар. Німці вже тоді мали гранульоване добриво і використовували його розумно й акуратно. У господарів був його запас, через кожних два тижні наймити перекладали його з місця на місце, щоб воно не збивалось в купу. Григорій кинув по 3 центнери добрива на гектар і одержав дуже гарний урожай, за що німці його дуже хвалили. Також вони бачили, що наймит жаліє коней, дбає про них, добре оре і називали його гарним господарем. Іноді взимку хазяйка посилала своїх наймитів на роботу до свого родича у сусіднє село Нойєдамеро, їй за це платили.

Особливості життя у німецькому дорфі
Григорій згадує, що німецькі села не були схожі на українські. Хати стояли густо, були і дво-, і триповерхові, і кращі і гірші, городи й садки — по 2-3 сотки. В селі була одна вулиця, на якій стояли з два десятки хат. Також була одна школа, в якій працював один учитель, він же й директор школи. Всі діти ходили в один клас: навчались в одному кабінеті, а розсаджувались класами по рядах і їх навчав один учитель. У селі горілку продавали лише по карточках і тільки на великі свята, а пиво - вільно. Також у селі був один поліцейський, який розбирався у всіх злочинах та слідкував за наймитами, чи не крадуть, міг карати: бив по обличчю або гумовими прутами по спині.

Остарбайтери з Радянського Союзу були зобов’язані носити на одязі з правого боку нашитий блакитний прямокутник з написом білими буквами «Ost», поляки — оранжевий квадрат з буквою «Р». Усі наймити повинні були носити цей знак, особливо тоді, коли йшли кудись здому. У неділю всі ходили з хутора у село в гості до сербів — це були військовополонені, вони носили військову форму і чекали, що їх визволять радянські війська. Григорій Павлович розповідає, що швидко навчився говорити сербською мовою, адже вона дуже схожа на українську. Фрау Бетя сердилась, що він говорить сербською, бо вона її не розуміла. У сербів імена були схожі на наші: Андрій, Тихомір, Бранко, Ратко.

Визвольна хода по території загарбника
Якось Григорій бачив, як через їхнє село німці вели полонених аме-риканців: близько 700 чоловік полонених супроводжували всього три німці-охоронці. Це були американські військові, взяті в полон на Сицилії. Виявляється, що німці дотримувались угоди з американцями, що полонених вони триматимуть на тих територіях, де не буде бомбардувань і добре до них ставитимуться. Григорій позна-йомився з одним полоненим американцем, у якого порвалась торбина з речами. Він допоміг американцеві зібрати та зв’язати речі. Виявилось, що мати його була родом з України, а батько, як він сказав, «курський соловей». Американець на подяку дав Григорію сім кусків пахучого мила, на якому було написано «Мейд ін Канада».

Ввечері фрау Бетя дозволяла Григорію слухати радіо, коли він топив у її кімнаті. Він слухав і німецькі, і радянські повідомлення про події на фронтах, порівнював їх і знав, що насправді відбувалось на війні. Після цих повідомлень передавали по радіо радянські пісні, і Григорій виключав радіо, але фрау Бетя часто дозволяла залишити його включеним і слухала мелодії. На столі у фрау лежала розгорнута карта, де олівцем було наведено кордон територій, захоплених німцями у 1941 році, а в 1944 році кордон відійшов аж до Вісли. І фрау Бетя питала «Чому це так?».

Фрау Бетя хотіла переїхати в інше місце, коли підійшла радянська армія, а німці відійшли і забрали гармати, що стояли на хуторі. Хлопцям не хотілося нікуди переїжджати і вони з сербом пішли в село до інших сербів. Коли почали стріляти радянські війська, сховались на полі у виямці біля кущів. Звідти й побачили перші радянські танки і солдатів на них.
Наймитував Григорій Павлович Бондаренко до 8 березня 1945 року...

Із остарбайтера — в солдати
Після того, як прийшла радянська армія, Григорія Бондаренка пере-вірила армійська контррозвідка і направила його на службу в армію у 238-й запасний армійський полк. На той час Григорію було 19 років. Та ще 10 днів перед зарахуванням до армійської служби йому разом з кількома колишніми наймитами довелося виконувати завдання радянських командирів: збирати худобу і цінні речі (гарні меблі, піаніно та ін.) на захопленій території. Потім уже Григорій Павлович потрапив у запасний полк, який був направлений на Одер.

Запам’ятались йому товариші, з якими разом воювали, ходили в кіно, яке іноді привозили в полк: Солдатов з Курської області, Школьний, якому довелося бути у Кенігсбергу. Пішки довелося пройти ряд німецьких міст: Штекін (зараз Щецін — польське місто), Грайфсвальд, Штральзунд, Росток, Вісмар. Григорій Павлович брав участь у Вісло-Одерській операції. Пам’ятає, як серед ночі всіх підняли і пояснили, що завтра форсуватимуть Одер, наказували триматись разом, не загубитись на чужій території. Та наступного дня штурму не відбулося. Уже в лісі, близько 60 км від Ростока, почули про те, що радянські війська розбили німців у Берліні і завтра буде оголошено день Перемоги. Солдати раділи, стріляли в небо та обіймались.

Після перемоги почалась поетапна демобілізація з радянської армії: спочатку бійців старшого віку, потім молодшого. Григорій Павлович прослужив на території Німеччини до 1951 року. Влітку 1945 року служба відбувалась біля кордону з англійською зоною окупації.

Дізнались наші солдати, що таке американська армія. У американців при армії діяли робочі роти, які набирались з остарбайтерів, деяким нашим солдатам прийшлось служити в цих ротах. Вони прибирали території після того, як їх покидала американська армія, закопували бліндажі, пошкоджене майно американців. Ще одне цікаве спостереження: хоча і солдати, і офіцери в американській армії харчувались разом, але для білих і чорношкірих їдальні були різні. Зустрічався Григорій Павлович з англійцями майже щодня. Звернув увагу на те, що в англійській армії і солдати, і офіцери були одягнені в однакові добротні мундири і харчувалися в одних їдальнях. В радянській армії все було не так. Офіцери були одягнені у кращі мундири і харчувались окремо від солдатів. А солдати змушені були шукати собі у що вдягтись, коли солдатський одяг рвався. Григорій Павлович згадує, що на осінь 1945 року залишився без шинелі, бо командир наказав віддати її демобілізованому солдату, який відправлявся на Батьківщину (для цих солдатів забирали одяг, шинелі у тих, що залишались в Німеччині). Григорій дістав собі ще гарний теплий темно-синій кітель (німецький) і носив до осені, а вже у жовтні йому видали шинель.

Наприкінці 1945 року Григорія Бондаренка направили у школу сержантів, в «учебку». Навчався протягом 10 місяців, а потім його залишили там навчати інших солдатів. Прослужив на цій службі ще 3 роки. Потім був начальником готелю, старшиною роти. Був свідком поділу Німеччини на НДР і ФРН. Згадує, що більшість німців почували себе винними за цю війну.

На цій службі Григорій Павлович зустрів земляка — Михайла Михайловича Вайвалу з Журавки. Разом були у Вісмарі, Гамбурзі біля кордону НДР.

Служба у Німеччині тривала до 8 лютого 1951 року. Потім їх забрали до Ашхабаду, ще 16 днів прослужили, а вже потім там відбулася демобілізація. Через місяць — 27 березня 1951 року — повернувся в Україну.

Записала Лідія ОСАУЛА.

4 лютого 2016

Запитання
Добрый день! Будьте добры подскажите контакт учреждения для присмотра за пожилыми людьми (Дом для престарелых).
Заранее, спс!
Відповідь
Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова
т. 47 9 16
Гл.бух. 0972140466

2 лютого 2016

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова

http://shpolyanochka... itemprop='url' style='color: rgb(51, 51, 51); display: inline-block; min-height: 0px; line-height: inherit; margin: 0px 0px 5px; border: none;'>У ТАКОГО УЧИТЕЛЯ КЛЮЧ ВІД УСІХ ДУХОВНИХ БАГАТСТВ СВІТУ

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>http://shpolyanochka... alt='' itemprop='image' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px;'>

В руках учителя майбутнє нашої держави. Адже давати дітям знання, бути порадником і взірцем надзвичайно благородно і відповідально. Звичайно, далеко не кожний може стати справжнім учителем. А улюбленим учителем стати зовсім не просто. В такого вчителя і предмет, який він викладає, улюблений для учнів. Саме в нього ключ від усіх духовних багатств світу.

Валентина Панасівна Коливай — Вчитель з великої літери, Вчитель, якого не забувають. Їй характерні простота, людяність, висока культура спілкування, дивовижна ерудиція, невичерпна енергія, душевна теплота й доброзичливість, з якою вона ставиться до всіх людей, які її оточують. Саме вона навчила своїх учнів бути мужніми, не лякатися життєвих труднощів, мати почуття власної гідності, шанувати батьків, любити природу, піклуватись про братів наших менших.

Учні Валентини Панасівни називають свою вчительку унікальною людиною, мудрим педагогом, адже як би не було важко працювати з підлітками, «вона зуміла виліпити з кожного особистість, індивідуум. Протягом усіх цих років вона любила нас, як власних дітей, проводила з нами безліч часу. Разом з нею ми навчалися разом і вчитися, і проводити вільний час, просто розмовляти, ділитися особистими проблемами, просили порад». І сьогодні для колишніх учнів Валентина Панасівна залишається зразком Вчителя, про неї розповідають з гордістю своїм дітям і онукам, а екскурсії з «Глобусом» до Москви і Ленінграду, до Карпат і Криму, до моря і в гори залишаться для кожного на все життя романтичними пригодами юності.

Валентина Панасівна та її чоловік Ілля Іванович на пенсійному відпочинку, але їхня творчість розквітає і далі. Вони є засновниками культурно-просвітницького центру у с. Лебедин «Світ краси». Ілля Іванович має вже три збірки своїх поезій, а вірші Валентини Панасівни друкують у районній газеті, збірка її творів є у рідній школі. Як людина мистецтва, Ілля Іванович відомий як автор пісень і композитор, а Валентина Панасівна, надихаючись його творчістю, захопилась флористикою і створює дивовижні картини з висушених пелюсточок та листочків квітів. А до кого ми біжимо за порадою і підтримкою? А хто ніколи не відмовить у допомозі? А хто найкраще зрозуміє і не залишиться байдужим?

На зустрічах випускників у школі часто спостерігаю як колишні учні, уже й сиві, й онуків мають, а товпляться біля своєї вчительки, щоб поділитись життєвими успіхами, досягненнями чи одержати пораду з якогось питання. Чи не це найбільший прояв досягнень учителя? Про такого Вчителя В.О.Сухомлинський сказав: «У справжнього вчителя — найважче і найрадісніше життя, трепетно хвилююча і болісно складна творчість, незбагненно тонкі і вічно вдосконалювані інструменти, якими він діє на людську душу».

З нагоди дня народження надсилаємо Валентині Панасівні найкращі вітання і зичимо їй на довгі роки невичерпної енергії і душевного тепла, здоров’я і радості.

З повагою і вдячністю учні та колеги.

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>http://shpolyanochka... alt='087 30' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px; margin: 5px; float: right;'>З ДНЕМ НАРОДЖЕННЯ!
З нагоди чудового свята — дня народження — висловлюю найщиріші вітання чуйній, надзвичайно добрій і талановитій жінці, жительці с. Лебедин Валентині Панасівні КОЛИВАЙ.
Бажаю Вам і надалі залишатися такою ж енергійною і невтомною, завзятою і неспокійною душею, щирою і турботливою, щедрою на добро. Навіть коли надворі не на жарт тріщить мороз, на душі стає тепло від усвідомлення, що Ви є. Нехай Господь Бог щедро дарує Вам, шановна Валентино Панасівно, щастя, здоров’я, світлу радість та родинні гаразди.
З повагою, Любов ХАРЧЕНКО.

 

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>http://shpolyanochka... alt='87' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px; margin: 5px; float: left;'>Редакція газети «Шполяночка+» вітає Вас, шановна Валентино Панасівно, з днем народження і зичить, щоб у Ваших задумах, усіх справах завжди була підтримка рідних і близьких людей, у серці — тепло, сонячно від людської вдячності. Нехай Ваш шлях буде наповнений новими злетами та досягненнями, а все добро вертається до Вас сторицею.
Хай Бог благословляє усе Ваше подальше життя!

8 січня 2016

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова

http://shpolyanochka... itemprop='url' style='color: rgb(51, 51, 51); display: inline-block; min-height: 0px; line-height: inherit; margin: 0px 0px 5px; border: none;'>ЛЕБЕДИНСЬКІ ВУЛИЦІ ОТРИМАЛИ НОВІ НАЗВИ

http://shpolyanochka... style='color: rgb(0, 136, 204); text-decoration: none;'>http://shpolyanochka... alt='' itemprop='image' style='max-width: 100%; height: auto; vertical-align: middle; border: 0px;'>

Сесією Лебединської сільської ради, в рамках виконання Законів України про декомунізацію («Про правовий статус та вшанування пам'яті учасників боротьби за незалежність України у ХХ столітті»; «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарного режимів та заборону пропаганди їхньої символіки», «Про увічнення перемоги над нацизмом в Другій світовій війні 1939—1945», «Про доступ до архівів репресивних органів комуністичного тоталітарного режиму 1917—1991 років») — перейменовано 17 вулиць. Створена ініціативна група, в яку увійшли активісти села, провела відповідну роботу з підготовки проекту рішення сесії.

Відтак, вулиця Ватутіна носить відтепер назву — Козацька,

Леніна — Центральна,

Комунарів — Тур’яна,

Кошового — Яворницького,

Комсомольська — Затишна,

Космодем’янської — Турція,

Кірова — Грушевського,

Куйбишева — Дорошенка,

Матросова — Свободи,

Московська — Миру,

Нахімова — Київська,

Покришкіна — Преображенська,

Піонерська — Влизька,

Свердлова — Лесі Українки,

Фурманова — Незалежності,

Чапаєва — Гайдамацька.

17 грудня 2015

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова

Лебедин

Лебедин — село в Шполянському районі Черкаської області. Село Лебедин розкинулося на березірічки Гептурки і вважається найстарішим селом на Шполянщині.

За однією з версій Лебедин походить від назви величезного лісового масиву. Вперше ліс Лебединпоказаний на карті Боплана в 17 ст..
За місцевою легендою,назва села походить від імені козака Лебедя, який першим поселився серед лісу та заснував поселення. Ще одна легенда твердить, що в цій місцевості водилося багато водоплавних птахів, а особливо лебедів. Тому не виключено,що цей прекрасний птах і дав назву селу.
Перша письмова згадка про село знаходяться у так званій Литовській Метриці,де зазначено, що князь Казимир віддав Лебедин Івашку Львовичу на віленському сеймі 1448 р.

Історично склалося, що Лебедин знаходився у власності відомих дворянських родин: українських князів Глинських, польських – Конецьпольських, Любомирських, російських князів та поміщиків Потьомкіна, Висоцького, Лопухіних, Роговських.
Відомо, що в 1823 році в Лебедині побував малий Тарас Шевченко зі своєю сестрою Катериною, яка приходила помолитися перед шлюбом за щасливе подружнє життя в Миколаївський жіночий монастир. Спогади одного із монахів послужили основою створення знаменитої поеми “Гайдамаки”.
Важливим у житті села був 1846 рік, коли в Лебедині почалося будівництво цукроварні, а в 1854 році було побудовано рафінацію. В 1902 році пожежа знищила заводи, але брати Бродські побудували новий потужний рафінадний завод, продукція якого цінувалася на міжнародному ринку.

Перлина лебединської землі Свято-Миколаївський жіночий монастир або як його ще називали панський монастир.

http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='280' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='280' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>

У 1779 році в Лебедині з’явилися чотири монахині: Магдалина, Трифілія, Дарія і Февронія, які прибули з розореного турками Молдавського Калитурського Свято-Успенського монастиря, купили за 30 рублів в князя Ксаверія Любомирського, дозвіл на заснування обителі і неподалік Лебедина в лісі започаткували жіночий монастир,який існує і понині.

http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='157' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='157' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='157' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>

За легендою, чотири монахині в пошуках нового місця для життя проходили через Лебединський ліс, зупинилися в ньому на ночівлю і побачили сон, що Святий Миколай благословив їх заснувати тут монастир. Вранці черниці вирішили набрати води з джерела і знайшли біля нього ікону святителя Миколая, що була як благословення Боже для заснували на цій території монастиря.
На місці джерела зараз існують три криниці, з водою, що лікує від усіх хвороб. В 1960-х роках німецькі вчені виявили в цій воді надзвичайно великий вміст срібла. У ті часи навіть планували побудувати на території монастиря водолікарню.

http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='280' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='280' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>

Спочатку усі монастирські споруди були дерев’яними: дзвіниця (1764р.), Миколаївська та Варваринська церкви(1784р.), але у ХІХ столітті більшу їх частину замінили кам’яними. У 1800 році Миколаївську церкву перебудували, зробивши частину її конструкцій кам’яними. А вже в кінці ХІХ століття вона стала повністю кам’яною. У 1833 році зведено 34-метрову кам’яну прямокутну дзвіницю з колонами тосканського ордену. В 1839 році відбулася перебудова дерев’яної Варваринської церкви, яку зруйнували у радянські часи, але вже у 90-х роках вона знову була відбудована.

http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='280' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='280' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>

У 1929-1941рр. монастир не діяв. Під час німецької окупації його знову відкрили. У 1960 році монастирська община Полтавського Хрестовоздвиженського Монастиря, після закриття, переселилася до Лебединського монастиря, який функціонував до 1961 року.
В 1962році тут влаштували тубдиспансер, а в 1972 році- лікарню для дітей хворих дітей ДЦП.

В 1993 році настав час другого відродження Свято-Миколаївської обителі. Тут мешкають 40 сестер. На території розташовані дві церкви Миколаївська(літня) та трьохпрестольна Вознесенська, що включає Варваринську церкву і слугує для проведення служб в холодний період року, каплиця, корпуси келій, та комплекс господарських споруд.

http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='280' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' width='280' height='210' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>

Спасо-Преображенська велика кам’яна церква, що збереглася і до наших днів, була побудована в 1826 році на кошти генерала царської армії, племінника князя Потьомкіна, Миколи Висоцького. Однією з причин побудови церкви вважають значне зростання населення села. В 1961 році радянська влада закрила церкву, а в 1991 році вона почала знову діяти і належить до УПЦ КП. Зараз храм знаходиться на реставрації.

http://www.travelua.... rel='lightbox[6705]' style='margin: 0px; padding: 0px; border: 0px none; outline: none 0px; vertical-align: baseline; color: rgb(0, 42, 112); background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>http://www.travelua.... alt='Лебедин' title='Лебедин' width='280' height='210' class='aligncenter size-medium wp-image-6708' style='margin: 0px; padding: 4px; border: 1px solid rgb(244, 242, 242); outline: none 0px; vertical-align: baseline; background: none 0px 0px repeat scroll transparent;'>

Довідка:
У 1657 році в Лебедині розпочато будівництво Георгіївського чоловічого монастиря. У XVII столітті монастир був у занепаді, але у другій половині XVII століття почався розквіт обителі. За активну підтримку козацьких заворушень монастир не раз отримував від українських гетьманів привілеї. Особливої монастир прославився під час “Коліївщини” (1768 рік), коли підтримував гайдамаків.

Наприкінці XVIII століття сталася велика пожежа, після якої почався занепад монастиря. У 1811 році було заведено справу про закриття обителі, а офіційною причиною стала незручність розташування посеред великого села. Насправді це сталося через конфлікт поміщика і громади села з одного боку та єпархіального начальства – із другого. У 1846 році Лебединський Георгіївський чоловічий монастир був закритий. Церкви його перетворили на парафіяльні, а землі передали Чигиринському жіночому монастирю.

В 1864 році Л.Похилевич у своїх “Сказания..” повідомляє, що в Лебедині було дві церкви: Преображенська та Георгіївська.

Заштатна дерев’яна Георгіївська церква 1808 року з кам’яним олтарем та кам’яною теплою церквою в ім’я Покрови Пресвятої Богородиці (1830 р.) залишилися після чоловічого Лебединського монастиря. У 1935 році Георгіївська церква була розібрана і сьогодні немає навіть залишків ні від Георгіївського монастиря, ні від церкви. Нещодавно на місці Георгіївської церкви бувшогоГеоргіївського монастиря було побудовано капличку.

26 березня 2015

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова

Стоїть у селі криниченька,
У ній студена водиченька,
Хто йде — не минає,
До криниці повертає.

Шполянщина — серце нашої держави, славиться багатьма історичними пам’ятками. Всім відоме село Лебедин і вітряк, який зустрічає і проводжає всіх, хто завітає до села. Багато хто побував у Лебединському Свято-Миколаївському монастирі. Але мало кому навіть з жителів села відома Хрестова криниця, яка знаходиться в Петровському мікрорайоні.

З давніх-давен люди поселялися в долинах річок і використовували воду в господарстві. Село Лебедин розкинулося своїми пагорбами вздовж рукавів річки Гептурки. Поселення розширювалося, кількість населення збільшувалася, люди почали використовувати для своїх потреб більшу кількість води.

Один з перших колодязів у селі викопали на центральній дорозі (Чумацький шлях), яка сполучала Шполу і центр села. Це і була Хрестова, або панська криниця. Господарська діяльність призвела до того, що ця територія змінилася до невпізнанності.

В першу чергу, воду Хрестової криниці використовували для потреб господарства панни Роговської. Маєток із зимовим садом і господарськими будівлями знаходився біля колишньої контори колгоспу імені Пет-ровського. Селяни цієї частини села також мали можливість користуватися колодязем.

Я бачив багато криниць, які знаходяться в ярах, але вперше і з великим здивуванням дивився на те, як вирує вода при наповненні колодязя. Чому ж Хрестова? Джерела б’ють саме навхрест, а стовп води сягає 4—6 метрів. Це говорить про те, що наші пращури знали, де потрібно копати колодязі. Досить довгий період хрещення води проводилося біля панської криниці. Місцевий житель Губа Микола Єлисейович написав легенду про Хрестову криницю.

До 2000 року колодязь був замулений повністю. Вуличні активісти, батьки, дідусі учнів Лебединського НВК №3 знайшли, відкопали і обладнали криницю (зробили зруб, поставили журавель і хрест). Постійно підтримують порядок біля колодязя козацькі рої Лебединського НВК №3.

Петро КОРОЛЬ. с. Лебедин.
  'ШПОЛЯНОЧКА+'

5 березня 2015

Сова Микола, користувач 1ua
Микола Сова

а високих пагорбах понад глибокими балками та ярами річки Гептурка, зовсім недалеко від Шполи (райцентру у Черкаській області), розкинулось велике село Лебедин. Ще у ХІХ столітті Лебедин оточував велетенський ліс (цей ліс зображений на картах Боплана), але до наших днів він суттєво порідшав. Зараз село обсіли поля, а ліс залишився лише у вигляді великих шматків.

http://ukrainaincogn... alt='вітряк' title='вітряк' border='0' height='342' width='260' style='border: 0px;'> http://ukrainaincogn... alt='Преображенська церква' title='Преображенська церква' border='0' height='342' width='289' style='border: 0pt none;'>

http://ukrainaincogn... alt='Преображенська церква' title='Преображенська церква' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

Вітряк та Преображенська церква

На в'їзді у Лебедин приїжджих зустрічає старовинний вітряк. Такі млини ще інколи зустрічаються на Черкащині. Хоча борошна вони вже давненько не мелють.

В центральній частині Лебедина стоїть велика кам'яна церква. Її звели на кошти генерал-майора царської армії, племінника князя Потьомкіна, Миколи Висоцького. До церкви веде стрімка бруківка - одна з багатьох 'сошейок', мереживом обплівших Лебедин. Церква має назву Преображенська та належить до УПЦ КП. Зараз цей храм активно реставрують. Є у Лебедині ще одна церква - вона належить УПЦ МП, але цю церкву ми не шукали, адже довідались про її існування вже після від'їзду з Лебедина.

http://ukrainaincogn... alt='Лебединський ліс' title='Лебединський ліс' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

Лебединський ліс

У XVI столітті на території сучасного Лебедина було засновано чоловічий монастир - Георгіївський. Навколо монастиря почало рости село Лебедин, яке вважалося монастирською власністю. У XVII столітті монастир був у занепаді, навіть закривався на деякий час. Але у другій половині XVII століття (офіційно монастир функціонував з 1682 року) почався розквіт обителі. За активну підтримку козацьких заворушень монастир не раз отримував від українських гетьманів привілеї.

Це був один із головних козацьких монастирів. Поряд із Трахтемирівським, Межигірським та Мотронинським Лебединський чоловічий монастир знаходився під патронатом козацької старшини.

http://ukrainaincogn... alt='дорога до монастиря' title='дорога до монастиря' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

Дорога до монастиря

Особливої слави монастир зажив під час 'Коліївщини' (1768 рік), коли підтримував гайдамаків. Зважаючи на релігійні утиски та усілякі намагання польської влади перевести монастир в унію, лебединські монахи відкрито підтримали повстанців. Після придушення повстання обитель давала прихисток гайдамакам, що переховувались від польських та російських військ.

Наприкінці XVIII століття в монастирі сталася велика пожежа, під час якої згоріло майже все майно монастиря, церкви та більша частина келій. Після цього почався занепад монастиря.

http://ukrainaincogn... alt='Монастирські мури' title='Монастирські мури' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

http://ukrainaincogn... alt='Монастирські мури' title='Монастирські мури' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

http://ukrainaincogn... alt='Монастирські мури' title='Монастирські мури' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

Монастирські мури

У 1811 році було заведено справу про закриття обителі. Сталося це через конфлікт ігумена з парафіянами. А у 1846 році Лебединський Георгіївський чоловічий монастир був закритий. Церкви його перетворили на парафіяльні, а землі передали Чигиринському жіночому монастирю. Офіційною причиною закриття стала незручність розташування обителі посеред великого села.

В 1779 році в 4-х верстах від Лебедина, в лісових хащах, було засновано жіночий монастир Святого Миколая. Його заснували черниці Молдавського Калитурського Успенського монастиря, що був розорений турками. Для цього у тодішнього власника Лебедина - Ксаверія Любомирського за 30 рублів придбали шматок землі посеред Лебединського лісу.

http://ukrainaincogn... alt='дзвіниця' title='дзвіниця' border='0' height='342' width='260' style='border: 0px;'> http://ukrainaincogn... alt='дзвіниця' title='дзвіниця' border='0' height='342' width='260' style='border: 0px;'>

Головна пам'ятка монастиря - надбрамна вежа-дзвіниця

Спочатку усі монастирські споруди були дерев'яними, але у ХІХ столітті більшу їх частину замінили кам'яними. У 1784 році в монастирі було зведено дві дерев'яні церкви - Миколаївську та Варваринську - відносно невеликі й не дуже оригінальні споруди. У 1800 році Миколаївську церкву перебудували, зробивши частину її конструкцій кам'яними. А вже в кінці ХІХ століття вона стала повністю кам'яною. У 1839 році на місці дерев'яної Варваринської церкви збудували кам'яну, яку зруйнували у радянські часи, але вже у 90-х роках вона знову була відбудована.

До 1852 року у монастирі знаходилось 50 черниць та 30 послушниць, а у 1859 році при монастирі відкрили духовне училище, в якому навчалось 40 учениць.

http://ukrainaincogn... alt='мур' title='мур' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

Нереставрована частина муру

1917 рік став роковим для Лебединського монастиря (як і для усіх інших). Спочатку були націоналізовані монастирські землі, а вже у 1923 році вийшов бюлетень НКВС, за яким усі монастирі повинні були закрити. Але виконаний цей наказ був лише у 1929 році.

Під час німецької окупації Лебединський монастир знову відкрили. Не закрили його і після повернення радянської влади. Він функціонував до 1961 року. У 1960 у ньому було 155 насельниць - переважно черниць та літніх жінок. Але в 61-му його закрили...

Угадайте, що влаштували у монастирі радянські чиновники? Невже не можете? Те ж саме, що і в Підгорецькому монастирі, і Підгорецькому замку, що у Зірненському маєтку графів Малинських, і у безлічі інших монастирів та маєтків - туберкульозну лікарню. Але в 90-і роки ХХ століття лікарню закрили, а споруду повернули церкві.

http://ukrainaincogn... alt='монастир' title='монастир' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

Монастир з північного боку

До жіночого монастиря ви дістанетесь лише власним транспортом - екскурсії сюди не возять, хоча варто було б. Винні в цьому самі мешканці обителі (точніше мешканки), які доволі непривітно зустрічають туристів.

Щоб дістатись до монастиря, за Лебедином потрібно звернути на південь, на дорогу Лебедин-Журавка. Вона пролягає дуже мальовничою місцевістю. Обабіч дороги лежать глибокі балки, в яких улаштовано привабливі ставочки. А над балками, на схилах та пагорбах здіймається й хвилями ховається за горизонт вражаючий своєю таємничою похмурістю Лебединський ліс.

Цією дорогою ми їхали кілометра чотири (забув глянути на спідометр), а далі, орієнтуючись на дороговкази, повернули в ліс.

http://ukrainaincogn... alt='кладовище' title='кладовище' border='0' height='414' width='550' style='border: 0px;'>

Монастирське кладовище. Ймовірно тут же ховали померлих пацієнтів тублікарні

 

Лісом до монастиря веде старовинна бруківка, хоча зрозуміти, що це бруківка зараз доволі складно, адже вона вже майже сховалася під шаром ґрунту. Таку дорогу в рівнинній Україні ще варто пошукати. Поїздка нею - заняття 'не для слабонервних'.

Уявіть собі 'напівгрунтовку', з якої місцями стирчить каміння, яка постійно то стрімко скочується донизу, то шкребеться на крутий схил. При цьому вона йде вихилясам, врізаючись все глибше й глибше у нетрі темного листяного лісу.

Промучившись та понервувавши кілометра три, ми вискочили на величезну, вкриту городами, галявину, посередині якої стояв обнесений мурами Лебединський монастир.

Найефектніша споруда монастиря - 36-метрова дзвіниця, яка одночасно служить надбрамною вежею. Дзвіниця є пам'яткою архітектури національного значення. Це кремезна широка споруда, прикрашена колонами і зовсім не схожа на православну дзвіницю. Скоріше вона нагадує фортечну вежу і трохи випадає з архітектурного ансамблю монастиря. Цікаво, під що використовували дзвіницю в буття тут тублікарні.

http://ukrainaincogn... alt='криниця' title='криниця' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

Цілюща Магделинська криниця

Пройшовши крізь монастирську браму, ми потрапили у 'райський куточок'. Побачити таке зовсім не чекали. Усе подвір'я нагадувало екзотичний парк, в якому доглянуті старі дерева чергувались з ефектними квітниками. Мені здалося, що над монастирським подвір'ям добре попрацював професійний ландшафтний дизайнер.

У стінах монастиря на досить великій площі розташовані дві церкви, каплиця, корпуси келій, а трохи осторонь - комплекс господарських споруд. Усі споруди знаходяться зараз у відмінному стані (виключенням є лише північна стіна), але показати вам їх ми не можемо, адже фотографувати нутрощі обителі нам категорично заборонили. На питання: 'Хто може дозволити?' черниці відповіли: 'Можливо матушка-ігумення, але її зараз немає.' Нам запропонували зачекати повернення ігумені, зайнявши вільний час мандрівкою до місцевої святині - Магделинської криниці.

http://ukrainaincogn... alt='криниця' title='криниця' border='0' height='418' width='550' style='border: 0px;'>

'Душові' поряд із криницею

До криниці ми йшли пішки. Вона розташована приблизно в кілометрі від монастиря, на дні яру. 'Криниця' представляє собою кілька неглибоких резервуарів, укритих дерев'яним настилом. Поряд розташований ряд дерев'яних кабінок, влаштованих для обливання 'святою' цілющою водою. Неподалік від криниці лежить монастирське кладовище. Це рівні ряди безіменних хрестів. Можливо це нове пере захоронення, тому що гарно доглянуті хрести вирізняються досить свіжою пофарбовкою. Щось не віриться в те, що персонал тублікарні доглядав це кладовище. Мабуть у радянські часи воно було занедбаним та захаращеним.

Повернувшись до монастиря ми зустріли одну з черниць, яка повідала, що 'матушка не благословила фотографувати', вкотре запитала чи не хочемо ми їсти та відправила 'із Богом'.

Якби не дивна секретність, монастир міг би стати 'шикарним' екскурсійним об'єктом. Але чомусь УПЦ МП не бачить у цьому необхідності.

УКРІЇНА  ІНКОГНІТА   Автор фото та тексту Роман Маленков

25 січня 2015


... 2


  Закрити  
  Закрити