|
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
ПОЧАТОК ВЕЛИКОГО ПОСТУ
Нові дослідження доводять, що Великий піст не є релігійним пережитком, а утримання від їжі приносить користь не тільки тілу, але і розумовим здібностям, і до того ж подовжує життя.
В американському науковому журналі Lancet були опубліковані дані Національного інституту геронтології США. У дослідженні брали участь лабораторні миші, яких вчені намагалися зробити довгожителями шляхом змін в їхньому раціоні.
Миші з групи, яких годували двічі на день, але досита, прожили значно довше своїх родичів, які дотримувалися звичайного раціону. Однак крім цього, вчені помітили у них й інші зміни. 'Дієтичні' миші виявилися менш схильними до стресів, а також більш стійкими до різних інфекцій.
Учені пішли далі і провели такий же дослід на здорових мишах і хворих на цукровий діабет. У цьому випадку тривалість життя другої групи виявилася на третину більше, а діабет фактично зникав, зазначають дослідники.
При зниженні калорійності харчування головний мозок, як і решта тіла, переживає помірний стрес, який стає тренуючим чинником, - пояснили автори дослідження.
Організм навчається справлятися з помірним стресом і пізніше, коли в ньому з'являється сильний стрес, джерелом якого може стати серйозне захворювання, мозок і тіло в цілому легше переносять його.
Отримавши результати досліджень, деякі медичні видання США поквапилися змінити свої дієтичні рекомендації, радячи своїм читачам не тільки знизити калорійність дієти, але й харчуватися не три, а два рази.
Професор Коду Міцуо, один з авторитетних фахівців з голодування, вважає, що між результатами таких досліджень і ідеєю посту існує прямий зв'язок. Короткі голодування (які, так чи інакше, відбуваються, коли людина збільшує інтервали між прийомами їжі) можуть бути настільки ж ефективними, як і тривалі пости, вважає він.
'Якщо ви будете голодувати в кінці кожного тижня, а потім акуратно виходити з голодування, то вже за рік станете здоровим до невпізнання', - говорить Міцуо.
На думку групи учених з Гарвардського і Корнелльського університетів, у цього ефекту може бути й інше пояснення, крім 'тренувального'.
У людини, яка дотримується посту, відбуваються зміни в роботі мітохондрій - джерел енергії в клітинах. Коли надходження калорій в організмі знижується, клітини переходять в режим енергетичного голодування, який мобілізує мітохондрії, а разом з ними і весь процес вироблення енергії в клітинах. У таких умовах мітохондрії починають працювати набагато ефективніше, ніж коли людина харчується звичайним чином.
Підвищена віддача при виробництві енергії на внутрішньоклітинному рівні уповільнює процес старіння клітин. Фактично на цьому етапі організм відключає природний механізм самогубства старих клітин, стверджують дослідники.
Нещодавно до армії вчених, чиї дані підтверджують корисність посади, приєдналися і нейробіологи.
Медики констатували, що обмеження раціону і тим більше голодування виступає в ролі організатора підсвідомих розумових процесів.
Кожен з таких процесів може бути пов'язаний з якоюсь думкою, ідеєю, емоцією або занепокоєнням. Це означає, що свідомість в значно меншій мірі контролює особистість, емоції і думки людини, ніж сама вона уявляє, пояснює автор дослідження Девід Іглмен.
Піст впливає на ці підсвідомі процеси набагато більше, ніж на свідомі. В першу чергу це стосується сили волі. Це поняття більше не можна вважати поетичною абстракцією, говорять вчені.
Незалежно від того, чи вірить людина у вищі сили, пост зміцнює психіку, продовжує життя і приносить масу інших позитивних наслідків для здоров'я, вважають експерти.
РЕЦЕПТИ СТРАВ
Пшенична каша з морквою
1 скл. пшеничної крупи, 2 скл. води, 2 моркви,
2 цибулини, 2-3 ст. ложки олії, сіль.
У підсоленому окропі зварити пшеничну кашу. Окремо потерти на великій терці моркву. Нарізати кубиками цибулю та підсмажити до напівготовності. Моркву і цибулю викласти у кашу, додати півсклянки води, посолити за смаком й поставити на 20-30 хв. у духовку.
Картопля із кукурудзяним борошном
500 г. картоплі, 1 скл. кукурудзяного борошна, 2-3 ст. ложки олії, 2 цибулини.
Картоплю помити, почистити та зварити. Не проціджуючи, потовкти і всипати борошно, вимішати, посолити, додати олію і поставити на 1-1,5 год. пекти у духовку при температурі 180°С.
Подавати теплою, поливши її підсмаженою кубиками цибулею.
Пікантна картопля
1,5 кг. картоплі, 2 зубчики часнику,
3-4 шт. лаврового листка, 1 ч. ложка меленого перцю (можна менше), 1 ч. ложка меленого коліандру, 0,5 скл. олії, 1 ч. ложка солі.
Картоплю помити, почистити і нарізати соломкою, додати всі спеції, перемішати і залишити на 30 хв. Після чого викласти на бритванку і запекти при температурі 200°С протягом 30-40 хв.
Крижавки
4 капустини середнього розміру, 5-6 головок часнику, 2-3 невеликих червоних буряки, перекип’ячена вода, сіль.
Капусту почистити, розрізати на четверо і відварити до напівготовності, злити воду і дати вистигнути.
На дно посудини, у якій буде киснути капуста, нарізати часник (не дуже дрібно) і покласти капусту із буряком, який теж порізати грубшими шматочками.
Окремо перекип’ятити воду із додаванням солі (щоб вода була пересолена), коли вистигне, залити нею капусту. Зверху на капусту покласти вантаж.
Щоб капуста швидше вкисла, можна додати кілька шматочків бородинського хліба.
Салат із капусти
1 середня білокачанна капуста,
1 морква, 1 червоний буряк (невеликий),
1 лимон, сіль, перець за смаком,
3-4 ст. ложки олії.
Капусту посікти, моркву і буряк потерти на дрібній терці (тільки не на такій, як картоплю для дерунів), усе добре вимішати. Із лимону видушити сік, додати сіль, перець і вилити до капусти, перемішати і заправити олією.
Картопляники з начинкою
600 г. картоплі, 250 г. грибів, 70 г. цибулі, 2 ст. ложки борошна, 70-100 г. олії (для смаження і до грибів ), сухарі для обкачування сформованих картопляників, сіль та спеції за смаком.
Почищену картоплю зварити і перекрутити через м’ясорубку, додати сіль, борошно та добре вимішати. Окремо протушкувати гриби із цибулею. Сформувати картопляники, вклавши всередину начинку з грибів, обкачати у сухарях і смажити на олії. Ще можна на 30 хв. покласти у духовку.
А на кінець, щоб усе Вам вдалося і смакувало для інших, потрібно: Божої мудрості, багато любові, терпеливості, стриманості, твердої і непохитної віри, доброти, милосердя, лагідності, побожності, радості у Святому Дусі й надії на Бога
ЩО ЧИТАТИ У ВЕЛИКИЙ ПІСТ
ПОСТУЄМО ПОСТОМ ПРИЄМНИМ!
* Біблія: Книги Святого Письма Старого та Нового Заповіту: четвертий повний переклад з давньогрецької мови / переклад ієромонаха о. Рафаїла (Романа Турконяка). — К.: УБТ, 2011.
* Жукалюк М. Коротка історія перекладів Біблії українською мовою / Жукалюк М., Степовик Д. — К.: УБК, 2003.
* Костів К. Біблійний довідник / К. Костів. — Торонто, 1971.
* Костів К. Словник-довідник біблійних осіб, племен і народів / К. Костів. — К., 1995.
* Геллей Г.Г. Біблійний довідник Геллея / Г.Г. Геллей. — Торонто, 1985.
* Библейская энциклопедия / архимандрит Никифор. — М., 1894 (переизд., 1990).
* Полная Симфония на канонические книги Священного Писания. — 7-е изд. — СПб., 2006.
* Новый библейский минисправочник. — Б.м.: б.и., б.г.
* Нюстрем Э. Библейский словарь / Эрик Нюстрем. — Торонто, 1989.
* Словарь библейского богословия / под ред. К. Леон-Дюфура. — Брюссель,1990.
* Прайм Д. Библейский справочник / Дерек Прайм. — Минск, 1998.
* Как возникла Библия… — CLV, 1993.
* Геце Б. Краткий библейский справочник / Б. Геце. — Варшава, 1939.
* Эби Э. Краткое введение в Библию / Эрнст Эби. — Корнтал, 1989.
* Грейм Б. и Р. Путешествие по Библии / Билли и Руфь Грейм. — СПб., 1992.
* Буйе Л. О Библии и Евангелии / Луи Буйе. — Брюссель, 1988.
* Біблія: Божий путівник життям. — Тернопіль, 1999.
* Книга Правил Святих Апостолів, Вселенських помісних соборів і святих отців / перекл. С.М. Чокалюк. — К., 2008.
* Православний молитвослов. — Львів, 1990.
* Сулима В.І. Біблія і українська література / Віра Сулима. — К., 1998.
* Большая православная энциклопедия / сост. И.Ю. Левашова. — Донецк, 2013.
* Лазебный А. Самые почитаемые иконы. Праздники Православной Церкви / священник Александр Лазебный. — Донецк, 2008.
* Павел. Как мы веруем / архиепископ Павел. — Париж, 1990.
* Шмеман А. Великий пост / прот. Александр Шмеман. — Париж, 1990.
* Синичкин В. Православное целебное питание в будни, посты, праздники / о. Вадим ( Синичкин ). — Донецк: ООО ''ПКФ ''БАО'', 2011. — 384 с.: ил.
Оригінальні рекомендації православного священика щодо харчування, молитви, свідчення тих, хто постив і отримав зцілення від хвороб, дієти, вегетаріанство і ставлення до них церкви…
Смолянский Б.Л. Религия и питание. – К., 1995.
Смолянський Б.Л. Харчуваня в православному християнснові – К., 1997.
Степанович Є.П. Страви української кухні в піст. – К., 1998.
Энциклопедия православной кухни. – Полтава, 1998.
Православная кухня: постная трапеза. – К., 2002.
Шимандерска Х. Постная кухня. – Х., 2008.
Описанные в книге постные блюда не являются ни диетическими, ни лечебными. Автор выбрала несложные в приготовлении кушанья, увеличивающие количество крупяных, рыбных и овощных блюд в меню. Приведенные рецепты, несомненно, помогут разнообразить стол в дни, когда вам захочется последовать традициям поста.
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
![Бурій Валерій, користувач 1ua](/storage/avatar/71766081.jpg)
|
Закрити |
![Прокрутити вверх](/images/up.png)